Waypoint minne fullt i Vista C?

Tjenare
Igår skulle jag ladda ner waypoints för fartkameror i min Vista C (ca 400st) och fick felmeddandet "waypoint minne fullt" trots att jag har ganska få waypoints i GPSn.Testade att rensa spår registret samt ta bort kartorna men det hjälpte inte.

Är detta en bugg i mjukvaran?

MVH Erik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Ok.Tyckte bara att jag hittade totalt ca 50 st i waypoint listan.Under sök waypoint.Kollade också under Senaste hittade platser.

Ska strula lite mer med det här när jag kommer hem idag.

Tack för tipset

MVH Erik

EP; sa:
Ok.Tyckte bara att jag hittade totalt ca 50 st i waypoint listan.Under sök waypoint.Kollade också under Senaste hittade platser.

Ska strula lite mer med det här när jag kommer hem idag.

Tack för tipset

MVH Erik

Tänk på att waypointlistan endast visar de waypoints som ligger närmast din position. Om du gör sökning på namn och direkt svarar OK kan du se alla.

Bertil

Ok det var nog det som lurade mig.

Jag laddade upp alla waypoints i datorn och såg direkt att det var för många för waypoint minnet.Laddade sedan ner endast dom som jag behöver.

Nu över till nästa problem.Listan för "Larmade waypoint" klarade bara av 10st waypoints vilket är för lite.

MVH Erik

EP; sa:
Nu över till nästa problem.Listan för "Larmade waypoint" klarade bara av 10st waypoints vilket är för lite.
Mig veterligt är alla Garmin som stödjer närhetslarm begränsade till 10 stycken waypoints. 276C är undantaget som med en viss firmware stödjer 100.

Som Anders antyder är programmet POI-loader bättre om man vill ha varningar för kameror än waypointlarm. Nuförtiden anpassas de flesta (alla?) nyare modeller till POI-loader.
[Ändrat av PR 2006-09-11 kl 09:19]

Ok jag testar POI loader.

Men man måste väl ändå lägga in dom i nån slags lista för att få varningen?

MVH Erik

EP; sa:
Ok jag testar POI loader.
Problemet är att du som Anders skrev måste ha en Vista Cx, eller någon annan modell som har stöd för POI-loader. Om du följer min länk kan du på den sidan uppe i högra hörnet se vilka mottagare som stöds.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips