Vkv kapel

Hej,
Har just bestallet en VKV Off Shore.

Sitter och klura lite pa kapell till den. Har tittat lite pa vkvs med fika luck inbygd, verka lite smart.
Nagon som har anvant den och som ev ha nagra synpunkter att komma med?

Joakim

Just det kapellet med fikalucka har jag inte provat, men tre andra har jag skaffat under åren:
  1. Snap-Dragon svart neopren med strut i goretex (kom 2008)
  2. Kanuk blå neopren (har haft och slitit ut två par
  3. Kanuk blå nylon med liten ficka uppe på längst fram (kom 2007). Svår att få på runt sargen eftersom den är så tight.

Min absoluta favorit är Snap-Dragon, som jag köpte i år. Perfekt passform, påtagligt god kvalitet. Kan verkligen rekommenderas.

//Peter

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Trekk

Har brukt "ficaluke" trekket fast siden sommeren 2006 - året rundt - meget praktisk, særlig om sommeren til å lufte ut i kajakken for å unngå kondens i kajakken, samtidig som sprut fra bølger holdes ute. God kvalitet, rulleåpningen kan lekke dersom det ikke tettes skikkelig (kun noen dråper). Er blitt mitt faste allround trekk.

Har også snapdragon trekk, men opplever det som for varmt,og har kun brukt det noen få ganger- men utvilsomt et skikkelig kvalitetstrekk, særlig i dårlig vær.

Kanuk som jeg har benyttet i ca 10 år - det lekker en hel del og kan brukes på dersom det ikke regner for mye eller er mye sjøsprut, men ellers et greit trekk, særlig til sommer bruk. etter jeg kjøpte ficaluketrekket har jeg ikke brukt dette mye.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips