Visent-sovsäck

Hallå igen alla!!

Var inne på friluftsvaror o tittade på en av deras Visent- sovsäckar o den verkade helt ok med material o liknande,hygglig vikt oxå, gick ner till -7 grader för 395 kr.(Malmö) Nån där ute som har en sådan får gärna berätta om den!!!

Mvh Nicklas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det blev jag med, nyfiken, då jag aldrig fick nått svar...men det finns en lite äldre rescension på en liknande Visent säck här på Utsidan. Och den fick bra betyg.

Mvh Nicklas

Jag åker dit om några timmar, kan återkomma om åtminstone synintrycken. Eventuellt köper jag en. 495 kr är ju inga pengar för en sovsäck som fixar -10.

Fyllningen är uppgedd till att vara Hollowfil, vilket är en klassisk och pålitlig fiber från DuPont. Inte lika bra och komprimerbar som Quallofil, men många gånger bättre än många tillverkares egna fibrer (som oftast är framtagna för att sänka tillverkningskostnaden). Vikt/temp förhållande på säckarna känns fullt rimligt för denna typ av syntetsäckar.

Hej!

Nere på Frilufts varor i Malmö så finns den, och jag har tittat o klämt en del på den. Känns faktiskt väldigt bra.Friluftsvaror här nere har gjort ett ordentligt uppsving med frilufts produkter, framförallt från Lundhags o Haglöfs :) Mycket bra butik tycker jag.

Mvh Nicklas

Nu har jag tittat på den. Alltså... Man får ju vad man betalar för. Den är torftigt sydd, oerhört bulkig, och dessutom verkar den inte ha speciellt bra kvalitet. Men Jag skulle faktiskt tro att den är varm. Väldigt varm till och med. Helt klart godkänd som reservsäck eller utlåningssäck. 445 kr är faktiskt billigt för den här säcken i förhållande till vad man får.

Tjena Lasse!

Det slog mig nu att en gammal bekant ville hänga ed o sova i skogen. Han handlade denna säck då, det var tidig vår, så det var lite köld grader under natten. Jag kommer ihåg nu att sov gott i den, hade varit varm hela natten. Men om du nu köper en, så skriv gärna o berätta hur du sov i den :)

Med vänlig hälsning, Nicklas

Har haft en sån säck(295:) i ca ett år (11 nätter sammanlagt) nu och är nöjd. Funkade jätte bra på fjället förra sommaren och under vår/höst.Helt klart värt sitt pris!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips