Vintertälta med hund?

Stort liggunderlug

Jag kan ge ett litet tips och det är att gå in på en byggaffär och köpa ett liggunderlag som täcker hela tältgolvet. På så vis slipper man få kalla springor mellan de övriga liggunderlagen. Jag var ute med mina två vorstehrar under påsk och hade då ett liggunderlag som täckte hela botten och ett ytterligare åt mig själv. Hundarna hade bara ett vanligt hundtäcke. Varmt och gott!!!
Det stora liggunderlaget är nog bara lämpligt att ta med om man har pulka annars blir det nog ont om plats...

Paddla med hund

Ema skrev:
Klättra med honom blir svårt, paddla likaså. Men stor hund väger upp ändå iallafall för mig."

Visst går det att paddla ed en större hund. Jag har paddlat kajak med min f.d Schäferhane. Gick hur bra som helst. Se bara på Marinens Bassäkerhets Förband som har sina schäfrar i kajakerna och kör bevakning från vattnet.

Iofs så fickj jag hjälp och råd av en kompis som har tjänstgjort hos dom. Men visst går det att paddla med en stor hund

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hund i kajak?

Hur har ni burit er åt när hunden är med i kajaken?
Den måste väl nästan sitta i en packlucka för på däck kan bli svårt!?

Har själv en husky som brukar får vara med på kanotturer som galjonsfigur men är lite konfunderad om han kan följa med den dag jag skaffar kajak..

Per Wiklund

Paddla med hund...

Jag försökte sätta Ema´s hund i den stora packluckan på Ema´s kajak, men det var inte hunden pigg på...
Gick inte ens med mutor-så han fick simma...

Tycker det blir för lite strandhugg när jag
är ute. Undrar hur hunden skulle ta en roll med
kajaken? förmodligen skulle det inte vara så
populärt, så jag tror hunden får stanna hemma på
kajakturerna. Segling är nästan på gränsen det med,
pga av så mycket stillasittande. Det är ju synd då
man gärna tar med sig vännen ut på allt man gör.

Hundsovsäck

Jag har sytt om en gammal sovsäck till min Jack Russel. Tänker att det måste räcka till honom + plädd att ligga på? Är det någon som har någon annan uppfattning eller bra tips som jag bör tänka på när jag ska ut under trettonhelgen?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips