Vinterns första...

....skidtur avverkades i går. Åkte skogsskidor på isen mitt i stan med hunden i sele framför. Inte mycket till draghjälp, men vi fick komma ut en stund bägge två iaf :) Fint väder var det också!
 
Yes, igår var premiären. Spåret här i Storvreta var rejält sönderåkt och jag lånade farsans gamla vallningsfria, men vad gör det? Borde stretchat efteråt dock!

På något vis har mina skidpremiärer skett i Uppsalatrakten de senaste vintrarna istället för i Umeå där jag bor. Detta har ett visst samband med att kommunen verkar tro att det räcker med ett enda spår (Nydala) i den stan. Smärtsamt tydligt blir detta när det snöar ymnigt och elljuset lyser genom skogen, men utan att skidspåret är uppkört. Slöseri med pengar och folkhälsa.
 
Ahaaa, så de upplysta motionsspåren som inte spåras är egentligen en uppmaning till initiativ, entreprenörsanda och ett sjuhelsikes flås?

Skogsåkning i all ära, den passar jag på att få när jag är i stugan. Får testa min ny-begagnade turutrustning till nyårshelgen dock.
 
...första testturen med nya kängorna...

...och så blev det en natt under en gran när jag ändå ar ute...det började med att jag skulle testa med pckninga och så...och sen så var det ju lika bra tt sova där ute när man ändå hade liggunderlag och sovsäck med sig...-21 tror jag det var när jag skidade hemmifrån...lite mildare på morgonen...

...vilket påminner mig! men det tra jag i en ny tråd...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.