vinterkurs

Hohoho en liten julklapp kanske? Nä då. Hittade denna kursen på nätet som verkade intressant. Det var mest bar lite info inför den stunde vintern, om det nu är någon som är intresserad. Men man kanske inte ska lägga ut sådan info här på forumet.

Sven

Huruvida man skall lägga ut vad och vart bestämmer ägarna av http://www.utsidan.se och det står i regelverket.. Men jag fattade i alla fall inte vart du ville komma med en länk utan någon förklarande text eller liknande..

Förövrigt så vet jag inte hur det står till med SÖS just nu, tittar man på deras kalender så skall dom inte ha någon verksamhet över huvudtaget nästa år.. Konstigt!!

-Patric-; sa:
Huruvida man skall lägga ut vad och vart bestämmer ägarna av http://www.utsidan.se och det står i regelverket.. Men jag fattade i alla fall inte vart du ville komma med en länk utan någon förklarande text eller liknande..

Förövrigt så vet jag inte hur det står till med SÖS just nu, tittar man på deras kalender så skall dom inte ha någon verksamhet över huvudtaget nästa år.. Konstigt!!

Ska försöka vara lite tydligare framöver:)

Nä det verkar klent. En vinterkurs och växtkurs är det som annonseras.

Sven

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
rapture; sa:
Nä det verkar klent. En vinterkurs och växtkurs är det som annonseras.

Sven

Vi får väl se hur det går för dom framöver, det har ju påannonserats en stor strukturell förändring men hitintills har jag inte sett något.. ;) Det skulle vara trist om dom inte kom upp på mattan igen, det måste finnas bra och seriösa alternativ till de militära och kvasi-militära utbildningarna, det e färdig krigat för min del..

rapture; sa:
Jodå, visst har jag det. :)
Jag gick den i februari 1998 om jag kommer ihåg rätt. Hursomhelst så var det en mycket kall (ungefär -38 grader i genomsnitt under kursen) och mycket bra kurs.
Claes och Mattias har jag haft som instruktörer tidigare på olika kurser (Mattias på vinterstrapatskursen 2000) och de är mycket duktiga så det är nog bara att slå till! :)

haskell; sa:
rapture; sa:
Jodå, visst har jag det. :)
Jag gick den i februari 1998 om jag kommer ihåg rätt. Hursomhelst så var det en mycket kall (ungefär -38 grader i genomsnitt under kursen) och mycket bra kurs.
Claes och Mattias har jag haft som instruktörer tidigare på olika kurser (Mattias på vinterstrapatskursen 2000) och de är mycket duktiga så det är nog bara att slå till! :)

Låter mycket intressant (-38 grader brrrr:)).
Tack för infon.

Sven

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.