Vindskydd vildmarksleden (Gbg)

Enligt en karta över vildmarksleden (tryckt 1981) skall det finnas ett vindskydd på nordöstra sidan av Hornasjön (1290750,6404250). Är det någon som har koll på om detta vindskydd finns kvar eller har funnits?.

/Magnus

Hej !

Du kanske redan har gått där. När jag gick för några år sen då fanns det inte....utan det blev "utesovning"!
Har du ny info så berätta gärna.

Anna

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nä jag har inget nytt att komma med, gick mellan Hindås och Skatås förra helgen och fick som du tillbringa en natt i det fria, med den skillnaden att det ösregnade hela natten. Hade dock en liten lättviktspressening med mig som höll borta den värsta vätan. Blir till att skaffa en modell större till nästa vandring eller ett GOR-TEX överdrag till sovsäcken :)

/Magnus

Vettlefjäll

Jag har också en gammal karta, fast över Vättlefjäll. På den finns ett vindskydd ute på en ö. Är det någon som vet om det finns något vindskydd att nå utan kanot i området.

Vindskydd

Det vindskyddet vid Hornasjön har inte funnits på väldigt länge, inte ens stigen finns kvar (fast det har du ju redan märkt nu). Däremot finns det ett vid sydöstra delen av Stora Härsjön (rakt öster om Bockö). Det vindskyddet syns på gröna kartan men däremot inte det vid Stentjärnarna eller vid Prästtjärn.
/A

Re: Vettlefjäll

mekstr; sa:
Jag har också en gammal karta, fast över Vättlefjäll. På den finns ett vindskydd ute på en ö. Är det någon som vet om det finns något vindskydd att nå utan kanot i området.

Vet att det finns 3 vindskydd uppe vid Gäddevattnet.

vindskydd vättlefjäll

3 stycken vid gäddsjön? Vet att det finns 2 men det tredje måste ha kommit till på det senaste?
Sedan finns det ju ett uppe vid kroksjön också.

Re: vindskydd vättlefjäll

ratface; sa:
3 stycken vid gäddsjön? Vet att det finns 2 men det tredje måste ha kommit till på det senaste?
Sedan finns det ju ett uppe vid kroksjön också.

Det tredje syns knappt och är väl mest för kanotister, men ligger cok rätt fint med lite klippor och och en fin utiskt över de andra 2 vindskydden.

Tänkte gå Vildmarksleden i helgen, någon som vet vilka vindskydd som fortfarande är funktionella och ungefär läge på dem? Hade tänkt att gå från Hindås mot Göteborg med övernattning 1-2 mil från Hindås.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips