Någon som har tips om hur man bygger eller på annat sätt fixar sig ett bra och lätt vindskydd till Primus Micron?
Hälsningar
Jörgen
Hälsningar
Jörgen
granbom; sa:Det fanns en tråd om vindskydd till gaskök för någon månad sedan.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27755
/M
[Ändrat av granbom 2005-05-16 kl 11:44]
granbom; sa:Det fanns en tråd om vindskydd till gaskök för någon månad sedan.
Nordesjö; sa:granbom; sa:Men man kanske skulle börja med att skaffa sig en liten gasbrännare...
Jag gjorde det i vintras, efter alla år med T-doja. Den lätta lösning jag har använt, med lös Trangia-brännare och diverse hemkörda vindskydd har haft en stor nackdel; de sörplar katastrofalt med sprit. Så därmed förlorar man snabbt vad man vinner i vikt, genom att man måste bära med sig 1 liter per dag eller så
Primus Micron som jag köpte, lär vara betydligt bränslesnålare än t ex Pocket Rocket och andra. Problemem kommer nu när jag måste lära mig använda grejorna.
Hälsningar
Jörgen
Strykarräven; sa:Som nöjd PocketRocketanvändare måste jag fråga om varifrån uppgifterna kommer om att Primusbrännaren drar mindre bränsle? Inte för att kritisera utan för att jag funderar på vilket kök jag ska köpa åt brorsan i studentpresent!
Någon som har provat eller läst nåt test?
Strykarräven; sa:Dammit, jag som brände sönder ett Alpine Micro förrförra sommaren!