Vindbyxor i inte svart

Re: Re: Re: Svarta är dom men , va fan dom är ju lätta!

Strykarräven; sa:
Hihi, mina Newline-vindbyxor väger 117g i stl L, kostar 300 om man ger fullpris (vilket man sällan måste). Men, de finns förstås bara i svart och blått.

Vad heter modellen?
Jag har usel koll på springprylar... Newline är väl ett ganska vanligt märke som går att hitta lite varstans?
 
Re: Re: Re: Re: Svarta är dom men , va fan dom är ju lätta!

Martin Fjaderlatt.se; sa:
Strykarräven; sa:
Hihi, mina Newline-vindbyxor väger 117g i stl L, kostar 300 om man ger fullpris (vilket man sällan måste). Men, de finns förstås bara i svart och blått.

Vad heter modellen?
Jag har usel koll på springprylar... Newline är väl ett ganska vanligt märke som går att hitta lite varstans?

Gillar man svart så står nog både Craft och Newline att finna i snart sagt varje Stadium/Intersportbutik. Plus deras egna märken, plus Nike, Adidas etc. Inte reasäsong nu, men rätt tid på året kan man nog hitta dem till riktigt bra pris.
 
Re: Re: Re: Re: Svarta är dom men , va fan dom är ju lätta!

Martin Fjaderlatt.se; sa:
Strykarräven; sa:
Hihi, mina Newline-vindbyxor väger 117g i stl L, kostar 300 om man ger fullpris (vilket man sällan måste). Men, de finns förstås bara i svart och blått.

Vad heter modellen?
Jag har usel koll på springprylar... Newline är väl ett ganska vanligt märke som går att hitta lite varstans?
Precis. Tror den heter Wind pant eller nåt, men det finns två olika av Newline, så det är inte så svårt att välja. Ena sorten är lite tyngre, lite styvare tyg och lite mer vindtät (=helt vindtät), medan den andra (som jag har) är nästan vindtät (inte för att det stört mig hittills).

Den heter Wind Pant eller UpWind Pant, men det finns som sagt bara två olika från Newline. Fördelen är att det ofta är rea på dessa, och då kan man få sin 117-gramsbralla för 200-250 pix, vilket är helt OK.
 
Re: Granö

thureb; sa:
Annars tycker jag att tights kan vara funkis i de här sammanhangen.

Har hamnat i de tankarna. (Cyklingen börjar göra mina vader presentabla ;)). Men hur är det med tights när myggen anfaller, blir man uppäten?
 
Re: Re: Granö

alven; sa:
Har hamnat i de tankarna. (Cyklingen börjar göra mina vader presentabla ;)). Men hur är det med tights när myggen anfaller, blir man uppäten?
De flesta tights är inte myggsäkra, och de som är det skulle jag nog inte trivas med att springa i (=>värmeslag, fuktslag och tillhörande ilska). Dessutom gör det ju sabla ont när de små djuren sticker genom ett plagg, hellre då på bar hud. Fast, när man springer så är man ofta så uppe i varv att man inte märker när de sticker, ens när man stannar. Eller så bygger det på den halvkända smärt-grind-teorin...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.