Vilket tält?

Jag är ofta ute och vandrar i Dalafjällen men paddlar även ofta i älvar. Nu är det så att jag ska köpa tält och vet inte vilken sort, tunnel eller kupol.
Jag vandrar oftast själv och är alltså inte i behov av så stort tält.
Tacksam för ideér:)

Tunneltält

Tunneltält, tex Hilleberg Nallo 2. Lätt och beprövat tält i mycket god kvalité! Då du oftast är ensam så kommer tältet att kännas stort(lyxigt). Men det klarar även om det kommer med någon ibland.

God tur!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Priset?

Vad kostar då ett sånt tält? ett Hilleberg Nallo 2, för tillfället är det lite dåligt med pengar:( så ett lite billigare tält vore jätte bra:)

Det såg bra ut! ska kolla lite i penningbössan.
Vet du hur det är om det klarar Vinter turer på 5-6 dagar?
Tyvärr så vet jag inget mer om tältet, annat än att jag faktiskt tycker det verkar klart prisvärt! Ja, jag tror det klarar vintertur också om det inte lägger för mycket snö på det. Plus om man har vana av att iordningställa en bra och duglig vintertältplats! Ett kupoltält klarar såklart att bära mer.

God tur!

Tyvärr så vet jag inget mer om tältet, annat än att jag faktiskt tycker det verkar klart prisvärt! Ja, jag tror det klarar vintertur också om det inte lägger för mycket snö på det. Plus om man har vana av att iordningställa en bra och duglig vintertältplats! Ett kupoltält klarar såklart att bära mer.

God tur!

Det lät bra, jag brukar försöka sova i trädgränsen så det går nog:) Tack så mycket:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips