Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilket tält
- Trådstartare Dahlin
- Start datum
Dahlin; sa:Läser man här så ska man ha Hilleberg.
Christer
Det beror väl helt på vad tältet skall användas till.. Skall det inte användas till polar/alpina expeditioner så behöver du inte köpa de aldra dyraste tälten oavsett vad hillebergsmaffian säger, det enda som är helt säkert med Hilleberg är att det är världens dyraste tält.. Du kan för halva priset få både hållbarare och bättre tält än Hilleberg.
Berätta lite vad du skall ha tältet till, e det sommarfjäll eller ett tält till högalpin vinterterräng?
Halva priset?
Går själv i tältköpartankar. Hilleberg ligger bra till, bra kvalitet, finns i Östersund där jag bor men som sagt dyra. De alternativ jag tittat på (Haglöfs, TNF och Marmot) är nästan lika dyra. Om det finns tält som funkar på vintern för halva priset är jag intresserad av märke och modell?
Går själv i tältköpartankar. Hilleberg ligger bra till, bra kvalitet, finns i Östersund där jag bor men som sagt dyra. De alternativ jag tittat på (Haglöfs, TNF och Marmot) är nästan lika dyra. Om det finns tält som funkar på vintern för halva priset är jag intresserad av märke och modell?
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Re: Halva priset?
Vilket Hilleberg har du tänkt och vad får du betala?
wisher; sa:Om det finns tält som funkar på vintern för halva priset är jag intresserad av märke och modell?
Re: Re: Halva priset?
Jag lutar åt ett Nammatj 3 för 5750 kr....
FJS90/91; sa:wisher; sa:Om det finns tält som funkar på vintern för halva priset är jag intresserad av märke och modell?
Jag lutar åt ett Nammatj 3 för 5750 kr....
Nästan Halva priset?
Njae.. Inte halva priset men bra mykke billigare kan man få ett minst likvärdigt eller bättre tält.
TNF VE-25 : 4500:-
Bibler Tempest : 4500:-
Salewa Altitude : 4300:-
Marmot Thor : 4000:-
Vaude Ferret III : 3700:-
Hannah Expedition : 3900:- (enl. recensionsbanken)
MEC North Wind Tent : 4100:-
Sierra Stretch Dome AST : 4100:-
wisher; sa:Jag lutar åt ett Nammatj 3 för 5750 kr....
Njae.. Inte halva priset men bra mykke billigare kan man få ett minst likvärdigt eller bättre tält.
Re: Nästan Halva priset?
... och så fjällräven Akka III, lite större, lite tyngre. Naturkompaniet.se har haft rea på fjolårsmodellen, kolla...
/M
FJS90/91; sa:wisher; sa:Jag lutar åt ett Nammatj 3 för 5750 kr....
... och så fjällräven Akka III, lite större, lite tyngre. Naturkompaniet.se har haft rea på fjolårsmodellen, kolla...
/M
Hannah tält
Kan tipsa om Hannahs tält, som nämts ovan, som jag köpte i förra veckan. Det är ett tjeckiskt märke å går å få tag i här i Sverige via Sportringen, Torslanda Gbg. Jag köpte deras Expedition tält som säkert är overkill för dom ändamålen jag skall använda det till, men iom att det var 1.500:- billigare än det Nallo 2 GT som var alternativet jag tänkte köpa, så känner jag inte att jag gjort en dålig affär. Det tältet jag har är mest likt Hilleberg Saivo och är väldigt stabilt. Det finns enklare varianter oxå, kolla på http://www.hannah.cz Lycka till!
Kan tipsa om Hannahs tält, som nämts ovan, som jag köpte i förra veckan. Det är ett tjeckiskt märke å går å få tag i här i Sverige via Sportringen, Torslanda Gbg. Jag köpte deras Expedition tält som säkert är overkill för dom ändamålen jag skall använda det till, men iom att det var 1.500:- billigare än det Nallo 2 GT som var alternativet jag tänkte köpa, så känner jag inte att jag gjort en dålig affär. Det tältet jag har är mest likt Hilleberg Saivo och är väldigt stabilt. Det finns enklare varianter oxå, kolla på http://www.hannah.cz Lycka till!
Liknande trådar
- Svar
- 37
- Visningar
- 7 K
- Svar
- 44
- Visningar
- 11 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips