Vilket fantastiskt trasnportmedel...

Ville bara dela med mig av vilket fantastiskt transportmedel kajaken är! Den funkar alltid.

Jag har alltid älskat min kajak men efter denna vinter ännu mer...

Bor på en ö utan vägföbindelse och när jag ska till bussen tar jag kajaken då isen varken bär eller brister, det funkar helt suveränt, bara man har pikarna med sig så att man kan staka sig fram de sträckor man inte kan paddla genom iskrossen/flaken.

Inte undra på att eskimåerna använder sig av detta suveräna transportmedel....


//Jes
 
One of a kind...

Va? är det möjligt.

Finns det babes som du? Långfärdsgrillor, kajak o till o med brädsegling. Dessutom bor på en ö - hur coolt är inte det!!! Jag blir ju kär ju ..ha ha.

Fattas bara att du åker telisar eller snowbräda oxå..

Nä nu måste jag sluta innan jag friar oxa...*garv*

Keep riding

/MV
 
Svar till Berra,

Jag har en Sirius (M) som jag är jätte-nöjd med.

Nackdelen är väl så här på vintern när man ska upp på isen, den är v-formad!!! Man får passa sig lite!

Tycker att det är svårt att rekommendera vad man ska ha, smaken är ju som sagt .........sen beror det ju på vad man ska ha den till, hur lång man själv är osv

Men köp dig en kajak, jag har aldrig ångrat det!

Jes
 
vilket

Bra. Til info. Prijon kajakker har et parti som er falt i bunn og bra ved landing.
None gamle båter som Valley Selkie, Islander og
Huntmaster er falt under og fin å lande- men de
styrer dårlig.
Jeg har god erfaring med plast ( PE ) kajakker
i is - slitsterkt !
 
Jo vem gör inte det..

Fuskar med telisar alltså...men kul är det. Var och på Svima och kikade på kajaker i helgen. Det skall bli min nästa grej har jag fått för mig. Men jäklar i mig vilken djungel..verkar vara en riktig prylsport.

Flatbottnat, rundbottnat, roder, inte roder, skedda, ej skedda, plast eller glasfiber...etc etc..

Blev man inte mkt klokare av. Som gammal surfare/windsurfare tilltalas man ju av ett flattbottnat skrov med schysst v form av glasfiber...fast o andra sidan tvivlar jag på att det blir så mkt surfande med en kajak. Ähh..jag vete f-n. Får väl prova mig fram antar jag.

Blå bandet 2002!

MW
 
Beror väl på hur pryltokig man är.....

Du har rätt - du får pröva dig fram till vad du trivs med!

Men surfa det kan du räkna med att du kommer att göra -det är inte alla som gillar det men surfar du annars så lär du inte hålla dig från det bara för att du sitter i en kajak :) Det är superkul:)

Om du börjar i Haparanda och jag i Kirkenäs så kan vi ju mötas upp i Strömstad......;)!

Jes
 
Surfa?

Hej,

om ni gillar att surfa era kajaker ska ni titta in på http://stormvarning.has.it och signa upp er på maillistan för kajaksurf. Vi är några stycken som sticker iväg både med forskajak och havskajak när det blåser lite styvt för att surfa vågorna på t. ex Torö i Stockholms skärgård. Då kan man snacka om fantastiskt transportmedel. Bara att ta ett par paddeltag, forsa fram med vågen, styra och slappna av. Det skulle vara kul med lite nya ansikten.

f r e d r i k
 
Cool..

Jessica,

Klart vi kan mötas i strömsund..men varför inte starta båda två därifrån istället? =) Vad skall man ha för kajak om man skall på långfärd och samtidigt vill kunna rida lite surf med den. Funkar det med rundbottnat eller skall man ha skarpa slag.

Fredrik,

Jo..jag har noterat att det brukar dyka upp lite kajakpaddlare på Torö...hoppas ni har koll på väjningsregler i surf bara så slipper vi massa osämja..ha ha
 
On the top

Visst har vi koll på väjningsplikten,

kajaker surfar över brädor ;-)

Ni kan nog ta det lungt, vi ska inte sno era vågor.

f r e d r i k
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.