Vilket djur?

Varg- och rävspår är ganska lika, förutom storleken: tårna bredvid långtån är lika långa. Detta spåret skiljer sig från denna regel och iom storleken så gissar jag lo, utan att veta hur mycket lo det finns i Norge. Utöver det baserar jag gissningen på att djuret inte sjunkit igenom snön, förutom vid ett tillfälle, och lo kan sära på tårna ganska mycket (likt renen) för att inte sjunka i snön.
Om många tycker det är fel gissning så går det ju att hitta informativa sidor på nätet med olika djurspår. (Jag har ej kontrollerat spåret än)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag korrigerar mig själv: inte tårna vid sidan om långtån, utan två mittentår som är lika långa (räv och varg - och hund)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips