Vilket djur?

Var ute och plockade svamp i västvärmland (utanför Arvika) igår och fick syn på denna djurspillning.
Den var rykande färsk.
Vad kan det vara för djur?

Storleken är ca 15x15 cm

Jag gissar på räv. Har flera gånger hittat rävspillning med lingonrester.Den den här högen verkar dock lite lös, räven brukar ha lite fastare "korvar"

Mvh
Erik.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Varg

är väl också tänkbart.

Älg kan ha rätt olika fekalier beroende på födan men jag vet inte om lingon kan passera älgens tarmar osmälta.

Thure

Gissar på en utsvulten näbbmus .............
Bug.gif

drunk2.gif

~Paul~

Vilket djur har lämnat det här spårtecknet?

Tänkte mig kan hänga på tråden ... Hittade den här bilden från min höstvandring år 2006. Gick mellan Abisko och Nikkaluokta då jag hittade dessa spårtecken. Bilden togs efter skogsgränsen, uppe på kalfjället. Ser ju ut som två olika djur iaf. Jag skulle vara tacksam för ett svar.

Bilagor

• imm024_25.jpg
    imm024_25.jpg
    32 KB · Visningar: 2,330
Från vilket djur kommer detta spår...?

Tråden med den praktfulla rävskiten i första inlägget förtjänar att leva vidare!

Spårbilderna nedan är tagna för två veckor sedan 30 mars 2013 bara en km från fastlandet utanför Sandvika (Oslo) (Oslofjorden) bland vackra småöar. En tur på turskidorna i stark vårsol är aldrig fel :) Kolsåstoppen syns i bakgrunden på den ena bilden.
Vallaklossen har måtten 65x45x32 (mm).

Bilagor

• Tass_1.jpg
    Tass_1.jpg
    41.6 KB · Visningar: 1,355
  • Tass_2.jpg
    Tass_2.jpg
    123 KB · Visningar: 1,421
  • karta.jpg
    karta.jpg
    60.3 KB · Visningar: 1,387

Få Utsidans nyhetsbrev