Vilket djur?

Var ute och plockade svamp i västvärmland (utanför Arvika) igår och fick syn på denna djurspillning.
Den var rykande färsk.
Vad kan det vara för djur?

Storleken är ca 15x15 cm

Jag gissar på räv. Har flera gånger hittat rävspillning med lingonrester.Den den här högen verkar dock lite lös, räven brukar ha lite fastare "korvar"

Mvh
Erik.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Varg

är väl också tänkbart.

Älg kan ha rätt olika fekalier beroende på födan men jag vet inte om lingon kan passera älgens tarmar osmälta.

Thure

Gissar på en utsvulten näbbmus .............
Bug.gif

drunk2.gif

~Paul~

Vilket djur har lämnat det här spårtecknet?

Tänkte mig kan hänga på tråden ... Hittade den här bilden från min höstvandring år 2006. Gick mellan Abisko och Nikkaluokta då jag hittade dessa spårtecken. Bilden togs efter skogsgränsen, uppe på kalfjället. Ser ju ut som två olika djur iaf. Jag skulle vara tacksam för ett svar.

Bilagor

• imm024_25.jpg
    imm024_25.jpg
    32 KB · Visningar: 2,320
Från vilket djur kommer detta spår...?

Tråden med den praktfulla rävskiten i första inlägget förtjänar att leva vidare!

Spårbilderna nedan är tagna för två veckor sedan 30 mars 2013 bara en km från fastlandet utanför Sandvika (Oslo) (Oslofjorden) bland vackra småöar. En tur på turskidorna i stark vårsol är aldrig fel :) Kolsåstoppen syns i bakgrunden på den ena bilden.
Vallaklossen har måtten 65x45x32 (mm).

Bilagor

• Tass_1.jpg
    Tass_1.jpg
    41.6 KB · Visningar: 1,344
  • Tass_2.jpg
    Tass_2.jpg
    123 KB · Visningar: 1,414
  • karta.jpg
    karta.jpg
    60.3 KB · Visningar: 1,375

Få Utsidans nyhetsbrev