Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilket djur har gått här?
- Trådstartare quid
- Start datum
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
68678
Avslutat
Jag tror att du har hittat spår av en bäver. Deras föttter/tassar är väldigt små i förhållande till övriga kroppen och det brukar inte synas något avtryck från själva simhuden mellan tårna om underlaget inte är tillräckligt mjuk.
Kolla länken nedan och jämför.
http://www.rolfsbild.se/Daggdjur/Baver/baverdamm 780520-50.html
Kolla länken nedan och jämför.
http://www.rolfsbild.se/Daggdjur/Baver/baverdamm 780520-50.html
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Mårdhund?
Det var något som slog mig direkt, tycker det liknande spår som det diskuterades om ifall det var mårdhund, eller vad det annars kunde vara, på ett annat forum.
Och nu hittar inte jag det :-(
Det var något som slog mig direkt, tycker det liknande spår som det diskuterades om ifall det var mårdhund, eller vad det annars kunde vara, på ett annat forum.
Finns det inte en hel del bisam runt Umeå?
Jovisst, den finns på rätt många ställen häromkring. Men jag vet inte hur deras spår ser ut. Hittar ingen bra bild på nätet heller.
Mårdhund känns lite som en högoddsare, den är väl inte så vanlig så här långt söderut ännu. Fast det ska ha skjutits enstaka exemplar i Umeå-trakten. Har inte de en mer kattlik, rund spårstämpel? Om du hittar den andra diskussionen så posta gärna en länk.Mårdhund?
Liknande trådar
- Svar
- 4
- Visningar
- 543
Dela: