Vilken storlek på Tierra Prime jacka?

Jag funderar på en Tierra Prime men är osäker på vilken storlek som är rätt för mig. Jag är 180 lång, väger ca 75-76 kg. Har hittat ett fyndpris på en medium, men undrar om den kommer att passa? Hjälp någon??

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag misstänker att Medium blir för litet. Jag har själv en Prime och brukar ha medium, men var tvungen att gå upp till Large om jag ville ha lite kläder under. (testade rätt noga med tunnare dunjackor och tjocka tröjor med mera för att hitta en shysst storlek) Det är det som är meningen med en skaljacka med så jag tror du kommer ångra dig om du slår till på denna, iaf om du har tänkt ha den året om.
Är 184 och väger ungefär som du, 75-80kg. Är förövrigt sjukt nöjd med jackan, rekommenderas varmt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips