Vilken pulka och till vilket pris?

Är det värt pengarna?

Jag vet - det kan bara jag svara på... Så här ligger det till:

Jag har letat ÖVERALLT efter en ny fjellpulken. Var är den billigast? Det visade sig att jag inte behövde söka så länge. Just nu har GetOut ett paket med pulkan Veteran, skaklar och sele för 5975 kr. Till och med den svenska importören - Backcountry Equipment AB - var flera hundra dyrare!
Alternativet - om jag inte hittar någon bra begagnad - är att hyra. Nu i påsk ska jag utgå från Storulvån och vara ute 5 dagar. Det kostar mig 970 kr + frakt av pulkan från Vålådalen tillbaka till Storulvån. Om jag sedan måste hyra till liknande kostnader påsken därpå...?
Ni förstår vart jag vill komma, eller hur...? Visst ska jag passa på medan det fortfarande är extrapris på GetOut, eller...?

HåkanF

Jag tycker alltid det är enklare att ha egna prylar än att låna eller hyra. Då vet man man vad man får så att säga, och du tar hand om grejerna bättre.

Så mitt råd blir, låt visakortet glöda :)

Hej!

I Norge finns en bra sida med bra erbjudanden på pulkor. Jag vet inte om de skickar øver till Sverige, men det kan man ju høra efter om. Den du sett efter på getout finns på xxl.no før 3999 Nkr (ca 4740 Skr). Fjellpulken Snerten finns før 2999 Nkr (ca 3550 Skr).

Lycka till med pulkjakten!

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips