Vilken ny styrstångsväska rekommenderas?

Efter drygt 20 år börjar min Karrimoor styrstångsväska falla samman. Nu är det dags att söka en efterträdare, som helst bör vara klix-fix kompatibel.Så vad rekommenderas idag?
/Niklas

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Om du har en frampakethållare så kan du skaffa en "Decaleur" och en passande Gilles Berthoud-väska

bags_gb28_blue_front.jpg

https://www.compasscycle.com/product-category/components/bags/

Veloform i Gbg borde ha det hemma

Nja, en decaleur får nog avstås, då jag redan har klick-fix styrfäste på ett antal cyklar. Ortlieb får jag däremot ta en närmare titt på.
/Niklas

Carradice Super C har jag som rack top bak. Huvudfacket ar hållit bra typ i 10 år på en av mina pendlingscyklar (i och för sig bara drygt 2000 mil). Men extrafickan bak tålde inte att slitas mot ett beslag där jag fäst en tidigare baklykta.

Ortliebs Ultimate håller minst lika länge som styrstångsväska enligt erfarenheten från en annan av mina pendlarcyklar.

Thure

Kan du verkligen skylla sidoficks-hålet på Carradice?

Sedan såg jag att Agus styrstångsväskor kör klick-fix. Hur är kvaliteten på Agu quorum nu för tiden? Tidigare har de i alla fall haft ett gott rykte.
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips