Vilken ny styrstångsväska rekommenderas?

Efter drygt 20 år börjar min Karrimoor styrstångsväska falla samman. Nu är det dags att söka en efterträdare, som helst bör vara klix-fix kompatibel.Så vad rekommenderas idag?
/Niklas

Om du har en frampakethållare så kan du skaffa en "Decaleur" och en passande Gilles Berthoud-väska

bags_gb28_blue_front.jpg

https://www.compasscycle.com/product-category/components/bags/

Veloform i Gbg borde ha det hemma

Nja, en decaleur får nog avstås, då jag redan har klick-fix styrfäste på ett antal cyklar. Ortlieb får jag däremot ta en närmare titt på.
/Niklas

Carradice Super C har jag som rack top bak. Huvudfacket ar hållit bra typ i 10 år på en av mina pendlingscyklar (i och för sig bara drygt 2000 mil). Men extrafickan bak tålde inte att slitas mot ett beslag där jag fäst en tidigare baklykta.

Ortliebs Ultimate håller minst lika länge som styrstångsväska enligt erfarenheten från en annan av mina pendlarcyklar.

Thure

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Kan du verkligen skylla sidoficks-hålet på Carradice?

Sedan såg jag att Agus styrstångsväskor kör klick-fix. Hur är kvaliteten på Agu quorum nu för tiden? Tidigare har de i alla fall haft ett gott rykte.
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips