Vilken musik??

FJS90/91; sa:
bash; sa:
FJS90/91; sa:
bah!! dom springer som kvinnor när nordmännen kommer!! (historiskt faktum...hehe)

Eller när de inser att grinden till tjurfållan öppnas och de faktiskt släpps ut....

ja just det.. det här med Tjurarna i Pamlona.. Det är mer ett tecken på låg intelligens än mod, ingen skulle säga att någon som springer på E6án i rusningstrafik är modig utan bara riktigt dum i huvudet!! muhahaha

Ja den siste idioten är inte född än, trots att de ihärdigt sliter för att utrota sig själva...
 
Liten musikguide:

-skön åkning utan egentlig påfrestning:
Smashing pumpkins - 1974
Dave Mathews Band - typical situation
- dreaming tree
Last Days Of April- two hands ten fingers
Agustus Pablo - Vad som helst...

-under hiken:
Rammstein - Ich will
Sepultura - the hunt
- kiowas
- we who are not as others
Pantera - walk mm.

-under åket:
Inget - tyst

-i kabinen upp:
Best of German Folk - Joddling

/samme
 
Avdramatisera mera

Har aldrig lagt mig i dessa forum förut men här måste jag ju sätta ner foten! Tänk att alla verkar ha fått detta om bakfoten!

Snöstorm. 400 höjdmeter kvar. Inget syre kvar i hela universum - särskilt inte i mina muskler... Och samtidigt som jag tar mitt sista steg, slår mitt sista slag och drar mitt sista andetag så tar jag sats:
En sockerBAGARE som går i STADEN som bakar KAKOR mest hela DAGEN...

Du kommer inte ens märka att det var uppförsbacke den där sista biten - lovar! ;-)
 

Guest

Gäst
Re: Avdramatisera mera

majsan; sa:
Snöstorm. 400 höjdmeter kvar. Inget syre kvar i hela universum - särskilt inte i mina muskler... Och samtidigt som jag tar mitt sista steg, slår mitt sista slag och drar mitt sista andetag så tar jag sats:
En sockerBAGARE som går i STADEN som bakar KAKOR mest hela DAGEN...

Du kommer inte ens märka att det var uppförsbacke den där sista biten - lovar! ;-)

Hehe, ja, jag tror min luft skulle gå till skratt om jag gick bakom någon som började sjunga En SockerBAGARE.

Själv så låter jag The Doors "Break on through (to the other side)" gå på repeat i huvudet när det gör ont och man har långt kvar.

/Patrik
 
Pantera - Vulgar Display of Power
Turbo Negro - Never is Forever
Turbo Negro - Ass Cobra
Sex Pistols - Nevermind the Bullocks

Och sist men inte minst.....

Allt med Misfits!
 
Manowar
Iron Maiden
Blur
Bon Jovi
Metallica

o annat i den stilen, men bara före (preppad!!) och efter (krampaktigt trött). Pà skidorna blir det ju bara 250g tyngre med spelare o hörlurar..... :)
 
Opera rules!

dave1; sa:
John Coltrane - tidernas bäste saxofonist. Det rister djupt i ryggraden när han drar ett solo..


Charlie Parker då?

Många bra förslag, men vill man ha en musik som verkligen matchar så ladda med Wagners Nibelungens Ring. Se till att turen är tillräckligt lång bara. Hela Ringen tar ca 12 timmar!

Hojotho
Klas
 
Alltid Robert Jonson And Punchdrunks när det värker i påkarna eller när det ska brötas i skaren!!!!!

Å så glömde jag ju Bluesen. John Lee Hooker, Johnny Winter, Howlin Wolf, Rober johnsson (orginalet) å tidiga Clapton.......
[Ändrat av Egel 2003-10-09 kl 19:19]
 
Att lyssna på naturen .....

Det är helt ofarligt och dessutom befrämjande för själen att lyssna på naturens egna ljud och i fjällen avsaknad av ljud.
 
John Coltrane - tidernas bäste saxofonist. Det rister djupt i ryggraden när han drar ett solo..


Håller helt med!
Kan även lägga till Miles Davis "Bitches Brew",
Och Jimi Hendrix "Are you experienced"
 
Det ska vara gammal hederlig engelsk punk/Oi! musik som tex: The Business, Sex Pistols och The Clash. Alla har väl sett Richter som gick på svt:s kanaler förra året, introt på det programmet är helt underbart att lyssna på när man åker/tänker skidor.
Dem som gjort den låten är Red hot chilie pepper och låten:Can´t stop !!!!!!!!!!
 
ingen alls!

Jag förstår er inte när ni säger att musik är en så viktig del, jag lyssnar aldrig på musik när jag kör telemark. Dels för att ljudet som framstår när snön sprutar runt skidorna är den absolut bästa, men sen också för att det nedsätter din uppmärksamhet.

Hur ska du kunna höra om någon kör upp brevid dig (eller om dig) med musik i öronen?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.