Vilken musik??

Tänkte kolla av valet av musik.
Denna mycket viktiga ingrediens vid åkning. När jag var och åkte i Storulvån så hade killen framför mig The Boss sina lurar vid bestigningen över och ner bakom Getryggen.

Själv brukar jag ladda på morgonen med gruppen "The soundtrack of our lives" sköna dänga "Instant repeater 99" (känner ingen till den så kan jag tippsa om AC/DC´s liveplatta skiva 2 spår 8-10, funkar alltid!!) .
Kanske inte för texten, men för det sköna "soundet". Blundar jag och lyssnar till den låten ser jag mig forsa fram i puder på väg i mitt alldeles egna fjäll ner mot en fluffig granskog, de nästan perfekta åket (det perfekta åket hoppas jag aldrig blir av för då är det ju slut, eller?)

Jag har en hel del låtar till att ladda upp med, men jag tog en av mina favoriter, någon som har en annan??
 
Tidiga OFFSPRING e strålande för aktiviteter, CAFÈ DEL MAR e toppen vad du en sysslar med, skiva nr 6 (tror jag) speciellt, strålande drömsk musik!
Eller varför inte en timma uppfriskande PANTERA alá Vulgar Display Of Power, kanske kan va nåt:)

/Micke
 
Wilmer X

När det handlar om uppladdning finns det bara en grupp som gäller, nämligen Wilmer X. Sätt på ”Kör dig död” från deras live-platta och du klarar vilken utmaning som helst.

När jag är väl är ute i spåret eller något annat äventyr är all musik uteslutet, då njuter jag till fullo av upplevelserna omkring mig.

/g
 
Kompletta musikguiden?

Om man softåker:
* Manu Chao
* Cafe del Mar
* Reggae

Om man snabbgladåker:
* Ska i alla de former, främst Gordon
* No Fun At All - Throw it in (Hard ons cover)
* Coca Carola - Knockouter utan slag

Om man hårdåker:
* Refused - New noice
* U2 - Daddy´s gonna pay for your crashed car
* Bombshell Rocks - Bad feelin´

Men helst ska det vara tyst! :)

//Anna
 
Re: Kompletta musikguiden?

Natasja; sa:
Om man softåker:
* Manu Chao
* Cafe del Mar
* Reggae

Om man snabbgladåker:
* Ska i alla de former, främst Gordon
* No Fun At All - Throw it in (Hard ons cover)
* Coca Carola - Knockouter utan slag

Om man hårdåker:
* Refused - New noice
* U2 - Daddy´s gonna pay for your crashed car
* Bombshell Rocks - Bad feelin´

Men helst ska det vara tyst! :)

//Anna

Ahh kom igen, ge några exempel på god reggae och ska
personligen så känner jag bara till Bob Marley/Reggae och en bland CD jag köpte på en reggaebar i Kyoto (inge fel i det iof) Liberator och Monster innom Ska, alla tipps är ju bra ;)
 
Vid bestigning..

Mår jag bra : Heavy Metal is the Law (Helloween)
Mår jag dåligt : Far Beyond the Sun (Yngwie J.M.)

Med chocklad i handen på toppen...

Myser jag : Over the Mountain (Ozzy)
Fryser jag: Black Wind,Fire and Steel (Manowar)

Och hur än det går sen...

Bad Medicine (Bon Jovi)

Stefan
 
Monster är typ bäst, men då ska det vara tidiga Monster innan de blev soul. Fast Rockers Delight från sista skivan är grym.
Liberator. Nja... Då går det lika bra med Bad Manners.
 
Radiolåtar

Hejsan,
själv är jag en sån person som ofta kan en låt efter att ha hört den en gång så det är inte ovanligt att jag en hel dag på fjället kan gå och nynna eller sjunga refrängen på den sista låten som spelades på radion i bilen på väg till liften. Sist var den ching-ching låten med Nelly......väldigt frusterande låt men ack så svår att sluta sjunga på när man en gång har börjat.

/Petra
 
Tuff sport kräver hård musik

Skidåkning är en actionsport. Detta kräver hård musik. Ju hårdare desto bättre!
Eller så kan man göra som en kompis gjorde. Han körde med "Lady in red" i huvudet. Behöver jag nämna att jag åkte ifrån honom? ;)

Sedan håller jag med om att medhavd musik under åkningen är utesluten. Det vill säga lurar à la snow board-Nisse. Det hindrar ju dock inte att man har lite sköna riff i skallen eller varför inte lite dubbelkagge. =)
pea; sa:
Hejsan,

själv är jag en sån person som ofta kan en låt efter att ha hört den en gång så det är inte ovanligt att jag en hel dag på fjället kan gå och nynna eller sjunga refrängen på den sista låten som spelades på radion i bilen på väg till liften. Sist var den ching-ching låten med Nelly......väldigt frusterande låt men ack så svår att sluta sjunga på när man en gång har börjat.



/Petra
Det här är det värsta som kan hända. Det kan ju förstöra en hel dag om fel låt råkar sätta sig på hjärnan.

Rock on!
/Ricky

PS Pain is weakness leaving the body. DS
[Ändrat av Surjamten 2003-02-11 kl 11:52]
 
Re: Radiolåtar

pea; sa:
Hejsan,

själv är jag en sån person som ofta kan en låt efter att ha hört den en gång så det är inte ovanligt att jag en hel dag på fjället kan gå och nynna eller sjunga refrängen på den sista låten som spelades på radion i bilen på väg till liften. Sist var den ching-ching låten med Nelly......väldigt frusterande låt men ack så svår att sluta sjunga på när man en gång har börjat.



/Petra


Ända botemedlet mot en sådan åkomma är om alla i gruppen i en gemensam rörelse tacklar vederbörande och proppar lagom mängd snö innanför tröjan...
Tro mig det funkar
;)

Givet, ingen musik i lurarna under åket, av säkerhetssjäl..
 
Öronbedövande tyst

Kul ämne att diskutera.
Personligen föredrar jag dock den närmast tryckande tystnad som finns på vinterfjället.
 
Re: Öronbedövande tyst

björner; sa:
Kul ämne att diskutera.
Personligen föredrar jag dock den närmast tryckande tystnad som finns på vinterfjället.


Så ingen musik i öronen när du sluter ögonen och ser dig utföra det STORA åket i sängen innan du ger dig av??

Testa, det funkar, målbildsträning är aldrig fel...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.