Vilken kompass?

Min kompass har gått sönder, så jag tänker köpa en ny. Jag har haft en från Silva. Några tips på en kompass av hög kvalitet?

Suunto

Sist jag jämförde Silva med Suunto så vann Suunto. Finishen var överlägset bättre. Suuntos spegelsyftkompass har använts sedan 2005 och har inte fått ett märke än...kompisens Silva såg begagnad ut direkt ur kartongen, slafsigt målad och racklig känsla.

...jag skulle välja en Francis Baker före en M2 alla dagar :)...

//J

Köpte Silva field förra året, nu efter snart ett år så har det blivit irriterande luftbubblor i huset. Kompassen funkar fortfarande men kommer inte köpa silva igen.

Bilagor

• 3705122-origpic-0e35d1.jpg
    3705122-origpic-0e35d1.jpg
    7.6 KB · Visningar: 1,087

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips