Vilken förare skall man köpa för Romsdalen

Kan det vara den här bilden?

Bilagor

• 10monge.jpg
    10monge.jpg
    65.7 KB · Visningar: 559

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jättefin led med kul klättring, ni kommer att få det bra! Jag upplevde den inte som speciellt lös, men andra efter mig har haft annan åsikt, fast de var ju inga fjällklättrare, om man får säga så... :)

Vi tog med 2.5 l vatten var, några mackor och pastasallad, och klarade oss bra trots 24h och en solig, varm junidag. Tror att vår extensiva kolhydratsladdning under de regniga dagarna innan hade fyllt upp våra energidepåer väl, åtminstone jag hade inga problem med energin.

Det är ju två offwidth-repor, en camalot #4 är typ nödvändig, men speciellt lite vana i den typen av sprickor. Det är inget att oroa sig för dock, finns betydligt värre bredare sprickor på andra leder.

God tur!

Det är ju två offwidth-repor, en camalot #4 är typ nödvändig, men speciellt lite vana i den typen av sprickor. Det är inget att oroa sig för dock, finns betydligt värre bredare sprickor på andra leder.

Tack för tips! Nån annan har hävdat att #4 är överflödigt, och att det går att fixa med kil, men det är en lirare som solat typ hela Bohuslän. Vad tror du?

Svårt att säga. Eftersom vi hade med oss Mr #4 så använde vi den såklart, och då tittade vi inte heller efter kilplaceringar. Det var ju ett tag sen, jag minns bara att det kändes skönt att dunka i den, men det var inte heller så att jag hade dödsångest innan jag lagt säkringen...

Om man har solat alla breda sprickor i Bohus så behöver man den säkert inte, det är ju inte direkt så att det är en hel replängd som är bred, bara ett kortare parti.

Jag skulle ta med den om jag skulle repetera leden idag.

Gjorde Sydpilaren i helgen. Bra förhållanden men ngt åt det varma hållet.
Föraren fanns att köpa på Intersport i Åndalsnes för 280 NOK vilket var en glad överraskning. Jag trodde de var helt slut.

Bivi

Om ni inte klättrat en storvägg tidigare och får en bra prognos (Norge och bra prognos = contradiction in terms) kan en bivack vara en bra erfarenhet för mer komplexa turer.

Lägg lite tid på att kolla upp nedstigningen finns 2 varianter ingen helt given

God klättring!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips