Vilken bindning?

Hej hittade en par gamla fina turskidor av märket "Edsbyn" idag på loppis. Då jag är helt novis på turskidåkning skulle jag behöva er hjälp med pjäxorna till skidorna. Det sitter tre piggar framme vid tårna på bindningen, vad kan sådan pjäxor heta till denna bindning?
Under skidan sitter en kardborrefästning som jag antar är till stighundar men jag antar att man kan åka på kardborrefästningen som det är eller måste det sitta stighudar på?
Tacksam för svar!!

// En ovetande Sjobbe

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det du har under, om det är under "foten", är mohair, som ersätter fästvalla.
Det är bara att glidvalla resten av skidan, och hålla mohairen ren.
Mohairen funar så att den "tar tag" i snön vid frånskjutet, vilket ersätter fästvallan.

Glöm bara inte glidvalla, i nödfall stearinljus!
Själv har jag nyligen lärt mig att grön, blå osv valla är fästvall, endast för användning rakt under foten.
mvh
Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips