Vilka modeller var populära under ramryggsäckens tid?

Jag tror du har bland de sista modellerna som tillverkades i fabriken på Irland (Waterford). Man gjorde en "skandinavisering" av de amerikanska modellerna i hopp om att det skulle öka försäljningen. Skillnaden är att dina säckar har remmar som stänger locket, precis som Fjällräven och Haglöfs hade, medan de amerikanska säckarna hade lock som stängdes med snören.
Ok kul info då begriper jag likheterna. Kollar man på nätet så anses tydligen det som är gjort på Irland som väldigt bra.
Min historia med Camp Trails är lång. Jag fick en orange Ponderosa 1974. Den hade Trekker-ramen (din broschyr). Den ramen var ganska vek och jag lyckades få min far att köpa en grön Ponderosa med Haute Routeramen.
Jag vägde Astral ramen naken och den landade på 684 gram och jämförde med en Haglöfs fyrstegad som väger 869 och en Fjällräven Expedition (med hyllan) 874 gram. Så helt klart lättare. Kanske ska använda den till nåt skoj med Fjällräven-prylar på

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kanske ska använda den till nåt skoj med Fjällräven-prylar på
Hängde på lite FR från hyllan och det vägde då 1781 gram!!! Ska nog göra en seriös upgrade på denna kombo. Detta var med Camp Trails Astral Large och den var stor, behövde ha höftbältet på max för att passa mina 181 cm. Så den är nog bäst för personer över 180 cm. Skall testa med Medium som jag också har. Blir ju ännu lättare.

Bilagor

• CampTrails_Astral_FR1.jpg
    CampTrails_Astral_FR1.jpg
    896.8 KB · Visningar: 69
  • CampTrails_Astral_FR2.jpg
    CampTrails_Astral_FR2.jpg
    889.7 KB · Visningar: 66
Hängde på lite FR från hyllan och det vägde då 1781 gram!!! Ska nog göra en seriös upgrade på denna kombo. Detta var med Camp Trails Astral Large och den var stor, behövde ha höftbältet på max för att passa mina 181 cm. Så den är nog bäst för personer över 180 cm. Skall testa med Medium som jag också har. Blir ju ännu lättare.
Du kan sätta Camp Trails sprintar i de översta hålen på ramen och hänga säcken i Fjällrävens läderremmar ovanför dessa om du vill ha säcken högst upp på ramen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips