Vilka kalsonger?

Apropos plastpungar, sex-symbols och Kâtträffen:

varfór inte höra efter med den bland kvinnfolk numera sà populâre Tyrbjörn: han om nâgon borde ju veta vad det innebär att ha Windbloc därfram, i alla aspekter, sà att säga.

cpic4008282b69f16.jpg
 
Re: Re: Plastpung?

avslutad210712; sa:
Om man tar på sig sina ultramoderna ytterkläder så får man nog winbloc hur som helst.

Det är ju det jag menar! Kaka på kaka.
Ett par byxer ger ju dessutom möjlighet till marchventilation (nerdagen gylf).
Att i detta tidevarv av "andningsjakt" stänga in det som måste andas bäst i ett extra lager plast känns för mig alldeles knäppt.

Men du säger att det funkar. Funkar det bättre eller sämre utan plast i grenen? Samma kalling utan plast, alltså. Det är ju det som är det intressanta.
 

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Plastpung?

Nordesjö; sa:
avslutad210712; sa:
Om man tar på sig sina ultramoderna ytterkläder så får man nog winbloc hur som helst.

Det är ju det jag menar! Kaka på kaka.
Ett par byxer ger ju dessutom möjlighet till marchventilation (nerdagen gylf).
Att i detta tidevarv av "andningsjakt" stänga in det som måste andas bäst i ett extra lager plast känns för mig alldeles knäppt.

Men du säger att det funkar. Funkar det bättre eller sämre utan plast i grenen? Samma kalling utan plast, alltså. Det är ju det som är det intressanta.

Samma kallingar utan plast torde nog funka extremt bra. Visserligen har inte storleken någon betydelse men utan plast finns risken att "grejen" ramlar ut genom nätet och liksom kläms i dragkedjan. Fast å andra sidan kanske det också är för modernt så kör man med knappar slipper man den risken. Då riskerar man visserligen åtal för förargelseväckande utseende.

Så plasten får nog vara kvar för min del. Om det nu är plast - får kolla när jag kommer hem. Kanske är GTX XCR ULTRA SPECIAL HIGH TECH 2008 och då leder jag materialligan i alla fall *L*
 
Re: Plastpung?

Nordesjö; sa:
Läraren; sa:
De skönasete är Brynjes hipster.

Men allvarligt... det där med att slå in paketet i ett lager "windbloc" när det är ventilation man vill åt. Ska de va nå? Jag tycker det verkar "nämen se godagens herr infanterield".

Om du tar dig tid och kollar på bilden så ser du att det inte är så farligt med windblocken. Det behövs iofs inte men gör inte på något vis att det blir för isolerat.

Brynje hipster är de mest välventilerade och minst fuktbindande jag provat på marknaden. Även tex Craft har någon slags windblock som du visar på bilden. Jag tror det är mest av esetiska skäl som det är en windblock mitt fram. Det blir lite väl kasslervarning annars...*s*
 
malindo; sa:
Apropos plastpungar, sex-symbols och Kâtträffen:

varfór inte höra efter med den bland kvinnfolk numera sà populâre Tyrbjörn: han om nâgon borde ju veta vad det innebär att ha Windbloc därfram, i alla aspekter, sà att säga.

cpic4008282b69f16.jpg
Själv har jag slutat använda de Crafts windblockkallingar jag använde under en period. Under vår-sommar-höst blir de för varma för mig. På vintern kör jag med ullinblandningar och, som Nordesjo också tog upp, ytterbrallorna är ju vindtäta. Men i extremlägen som polarexpeditioner och dylikt kan det kanske vara en gardering för kompisen.

Raskesven
 
Re: Re: Plastpung?

Läraren (Christer Lundqvist) skrev:
Om du tar dig tid och kollar på bilden så ser du att det inte är så farligt med windblocken.

Jag vet hur de ser ut, de därna plastkallingarna. Men jag vet inte hur de känns och jag tror inte att jag vill testa (Raskesven gav också ett omdöme som stöder mina antaganden).
Jag kanske är känslig, att undvika pungsvett ser jag som mycket mycket överordnat att ha ett extra vindskydd i grenen. (Nu talar vi inte 20 minus och längdskidåkningstajts utan om normalt friluftsliv)

Jag tror det är mest av esetiska skäl som det är en windblock mitt fram. Det blir lite väl kasslervarning annars...*s*

Hehe... det är ju helt förståeligt. Tanken är svindlande. Men man kan ju lösa det genom att ha helt vanligt superunderställstyg i fronten.
 
Kasslerkallingar...

Nordesjö; sa:
Läraren (Christer Lundqvist) skrev:

Liksom Raskesven anser jag att det absolut inte behövs någont vindskydd i fronten för byxorna är normalt sett vindtäta och det räcker med ett yttre lager som är vindtätt.

"Jag kanske är känslig, att undvika pungsvett ser jag som mycket mycket överordnat att ha ett extra vindskydd i grenen. (Nu talar vi inte 20 minus och längdskidåkningstajts utan om normalt friluftsliv)"

Absolut är det viktigaste att undvika att det bli för svettigt.

Jag tror det är mest av esetiska skäl som det är en windblock mitt fram. Det blir lite väl kasslervarning annars...*s*

Hehe... det är ju helt förståeligt. Tanken är svindlande. Men man kan ju lösa det genom att ha helt vanligt superunderställstyg i fronten.

Viss det finns redan där i fronten. Men under det j-a vindtäta lagre. Vanligt superunderställstyg längs rövskåran också. Ingen som kan skriva något kul om det? Näe, nu ska jag ta och klippa bort den fula, onödiga windblocken framtill, den har ingen funktion för min del. Och då blir de bästa, minst pungsvettsamlande kallingarna ännu bättre! Jihaaa!!!

Christer
 

avslutad210712

Gäst
Re: Kasslerkallingar...

Läraren; sa:
Nordesjö; sa:
Läraren (Christer Lundqvist) skrev:

Liksom Raskesven anser jag att det absolut inte behövs någont vindskydd i fronten för byxorna är normalt sett vindtäta och det räcker med ett yttre lager som är vindtätt.

"Jag kanske är känslig, att undvika pungsvett ser jag som mycket mycket överordnat att ha ett extra vindskydd i grenen. (Nu talar vi inte 20 minus och längdskidåkningstajts utan om normalt friluftsliv)"

Absolut är det viktigaste att undvika att det bli för svettigt.

Jag tror det är mest av esetiska skäl som det är en windblock mitt fram. Det blir lite väl kasslervarning annars...*s*

Hehe... det är ju helt förståeligt. Tanken är svindlande. Men man kan ju lösa det genom att ha helt vanligt superunderställstyg i fronten.

Viss det finns redan där i fronten. Men under det j-a vindtäta lagre. Vanligt superunderställstyg längs rövskåran också. Ingen som kan skriva något kul om det? Näe, nu ska jag ta och klippa bort den fula, onödiga windblocken framtill, den har ingen funktion för min del. Och då blir de bästa, minst pungsvettsamlande kallingarna ännu bättre! Jihaaa!!!

Christer

Reklamera dina istället för jag tänker inte klippa bort "plasten" helt enkelt för att på mina blir det ingen p**gsvett.

Ärligt talat tror jag bara att de andra är avunds på oss som törs ta på oss ett par så sexiga kallingar på fjället. De vill också men törs inte *L*
 
Utan brallor på alptoppen.......

Crafts windblockkallingar fungerar bra när det är blåsigt och kallt. Craft, NewLine, Ullfrote etc etc har liknande modeller utan vindlapp. HH har till och med underställ skortjalingar med ett isolerande lager på framsidan.(som farsan har när han pimplar)

Jag läste om någon i forumet som använde NewLine tights istället för kortkallingar, men det kan jag lova gör ont som f.n efter ett tag. Vassa och skavande sömmar mot hud som man absolut inte vill ha vassa och skavande sömmar emot (egen erfarenhet).

Där emot gillar jag varma dagar köra helt utan.
Men vinter höst vår fungerar Crafts windblockkallingar perfekt för mig.

//Anders
 
Re: Re: Kasslerkallingar...

avslutad210712; sa:
Reklamera dina istället för jag tänker inte klippa bort "plasten" helt enkelt för att på mina blir det ingen p**gsvett.

Ärligt talat tror jag bara att de andra är avunds på oss som törs ta på oss ett par så sexiga kallingar på fjället. De vill också men törs inte *L*

Det blir svårt att reklamera nu när winflappen är bortopererad.
Men du har rätt, de vågar inte ha sånna här sexiga kasslerkallingar. Avundsjukan har nått nya lågvattenmärken...
C
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nybörjarvandraren Två jackor för lite alla möjliga behov - men vilka? Kläder 15
holetaker Den eviga frågan - vilka kängor? Kläder 13
Ooscar Behålla vilka Lundhags? Kläder 14
Silver Fang Vilka byxor för vandring Kläder 18
Silver Fang Vilka vandringsstrumpor Kläder 24
saraabeiramar Sista minuten innan vandring på Finnmarksvidda: vilka skor? Kläder 4
Vanish Vilka handskar använder ni? Kläder 26
jonkandonkan Vilka tumvantar? Kläder 35
winklerr Vilka skor skulle ni valt? Kläder 14
speedy Vilka är topptillverkarna? Kläder 39
waltruz Vilka byxor är lämpliga för mig? Kläder 42
Smogz Vilka sandaler är bäst? Kläder 18
oloeve Vilka tumvantar ska jag välja? Kläder 16
avslut0908 Vilka kängor? Kläder 4
BJK Vilka strumpor? Kläder 8
Vandrare Elsulor, är det något att ha, och i såfall vilka? Kläder 10
Roypeter Vandrarkängor, vilka märken kan man lita på? Kläder 21
AddeKeb Vilka byxor är bra??? Kläder 2
CarolinaS Kängor från Beck- vilka strumpor? Kläder 6
dogmatikern Vilka vantar ska jag välja. Kläder 12
philipalm Vilka skidbyxor ska jag välja? Kläder 17
Wad Vilka skalbyxor rockar mest? Kläder 6
lindau Vilka byxor ska jag köpa? Kläder 4
Vilka sockor? Kläder 13
sverigeturist Kalsonger med gylf Kläder 10
Raud Kalsonger/underkläder för vandring Kläder 31
Tomas Eklund Antal kalsonger och strumpor i packningen för en veckas vandring Kläder 25
Damberg Kalsonger i merino? Kläder 17
dajo Kalsonger som i första hand andas och inte värmer. Kläder 47
KamratJonas Kalsonger för löpning. Kläder 13
mijo75 Söker varma fleace kalsonger/cykelbyxor Kläder 6
bergholm Cykel-kalsonger? Kläder 1
ratatosk Kalsonger Kläder 0
balo Understalls kalsonger Kläder 8
Avslutatmedlemskapx Källa för active kalsonger? Kläder 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.