När det gäller 4-hjulingar, motorcyklar och mopeder är ju saken klar. Terrängkörningslagen är ju tydlig.
?
Jaha, och.
När det gäller 4-hjulingar, motorcyklar och mopeder är ju saken klar. Terrängkörningslagen är ju tydlig.
Jag antar att du menar i områden som är specifikt "förbjudna" för cyklister?
Annars är det en otroligt tråkig attityd att vistas ute i naturen med att inte visa hänsyn åt båda hållen.
Visst är det så. Men man kan ju fråga sig vilken hänsyn de där cyklisterna visar?
Fotgängarna ska visa hänsyn och släppa fram cyklisterna, och cyklisterna ska göra vad för att visa hänsyn?
Dämpa farten en hel del... till samma takt som en fotgängare.... brukar jag göra iaf...
Tjaa, om en fotgängare hindrar din framfart så är det väl nästan ett måste?
Fast tyvärr så verkar viljan att sakta in vara precis lika dålig hos cyklister som bilister (troligen beror det på att de tycker det är jobbigt att växla ner).
Visst är det så. Men man kan ju fråga sig vilken hänsyn de där cyklisterna visar?
Fotgängarna ska visa hänsyn och släppa fram cyklisterna, och cyklisterna ska göra vad för att visa hänsyn?
?
Jaha, och.
jag tycker att stämmningen är dålig nu, mycke negativa vibrationer..
Aha, så du kör cross på vandrings- och cykelstigar!
Annars undrar jag över reaktionen...
Som bilist saktar jag gärna ner för en cyklist, likaså om jag promenerar. Det är rätt drygt för en cykel att behöva sakta farten och sen trampa igång igen. Jag kliver också gärna ut i mossan om det kommer en cyklist på stigen i skogen, så att denne kan hålla farten uppe. Men visst blir jag lite sned på dem som kör fort helt oavsett om jag kliver åt sidan eller ej. Men de är väldigt få tycker jag.
Så du menar att alla cyklister du stöter på i skogen är hänsynslösa?
(ex. fortkörare som tycker att de som håller hastighetsbegränsingen ska visa hänsyn och flytta på sig).