Vilka byxor för vandring

Haha, inga frågor har enkla objektiva svar.
Jag tycker de du hittat verkar vettiga. Jag har kört med Houdinis Motion Light som verkar rätt liknande (minus zip-off). Funkar fint, kombinerar med regnbyxor om det blir för kallt eller regnigt.

Kyliga förmiddagar använder jag en vindoverall av märket Adidas. Hela setet, jack och byxor, väger c:a 400 gram, och brallorna värmer gott så länge de är på. Under har jag ett par korta löparbrallor av märket CRAFT, en T-tröja i ull och en mycket lätt långärmad skjorta.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har i flera år kört med Montanes byxor nu. Lätta, stryktåliga, och torkar otroligt fort efter regn. Jag tror att det är 4 eller 5 år sen jag använde regnbyxor sist ...

Jag tänkte bara lägga en röst till på dessa byxor. Jag använder förvisso regnbyxor, men håller med om att de är fantastiskt bra.

Jag gillar knickers, plus-fours eller breeches. Ibland spetsbyxor (strikt skilt från byxor i spets). Då slipper man zip-off dragkedjor.

Jag har använt fjällräven g1000 rätt mycket men har mer och mer gått över till jeans. Använder Levis 501:eek:r till i princip allt friluftsliv,
Och då jag traskar runt i sådana till vardags så brukar det bli lite slitna par över som man kan använda som Arbetsbyxor och till friluftsliv. IMHO så är det en bra lösning. Säkert många som tycker annorlunda

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips