Vilka är de bästa tältpinnarna?

Jag har aldrig haft några problem med HB's V-pinnar till mitt Kaitum, men å andra sidan har jag aldrig haft det i storm.

Fråga, kan det vara idé att ta med några Y-pinnar på fjället?

Problem och problem.... Även jag fick till min kaitum V-pinnar men dessa byttes raskt ut till Y-pinnar just för att dem är mkt bättre. När jag några gånger senare även tyckte att inte Y-pinnar funkade perfekt fick det åka med några HB Stinger. Så nu är det en lycklig och glad campare som ger sig ut i fjällen. :D

Hillebergs V-pinnar har jag enbart goda erfarenheter av. Kan ofta trampas sista biten.
Y-pinnarna jag haft har inte klarat hård mark (som på campingplatser ofta), där man tvingas slå i pinnarna.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips