vikings kängor?

är det någon som har erfarenhet av vikings kängor? en modell kostade ju inte så ruskigt mycket (heter "all-season" eller nåt sånt, såg en prisuppgift kring tusenlappen). håller de för vanliga sansade fjällvandringar (inga strapatser eller vansinnesfärder)?

//johan.

Jag har ingen som hellst erfarenhet av Vikings kängor. Men eftersom de har Gore-tex i kängorna så kräver de att tillverkaren håller en rimligt bra standard. Dessutom har de vibramsulor på de flesta modellerna http://www.vikingfootwear.com/ . Jag tycker oftast inte att det är så stor skillnad på olika tillverkare av fodrade kängor med goretex. Visst finns det endel misslyckade exempel, men sådana exempel har de flesta tillverkare. Kolla vikten på kängorna, det kan skilja endel och kolla sulorna.

Ja.

Jag har ett par som jag köpte för 2 år sedan i Lillehammer på rea för 7 eller var det 800 norska kr. Gummi upp till ca 3 cm på ovanlädret inget Gore Tex. Vibramssulor. Uppskattad vikt ca 1500 g/per i storlek 43.
Inget direkt märkvärdigt med dem i övrigt

Passar mina breda och höga fötter utmärkt. Jag har inte fjällvandrat med dem men bedömmer att de lämpar sig väl för svenska fjäll.

Klart prisvärda och hygglig kvalitet.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips