Viewranger+Lantmäteriets kartor?

Hej på er!

Har varit på jakt efter en riktigt bra app för iPhone för GPR tracking och egna routes etc. Viewranger verkar verkligen suveränt och man kan till och med pricka ut sin exakta rutt på datorn innan man ger sig iväg och sedan enkelt synca den med telefonen.

Det enda är att jag älskar Lantmäteriets kartor i Galileo. Är det någon som lyckats få in Lantmäteriets kartor i Viewfinder? Man kan importera kartor via dropbox på ett smidigt sätt men det verkar inte funka med .ms filer.

Tack!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det går att köpa lantmäteriets kartor i ViewRanger. Efter 1 januari i år sänkte de dessutom priserna såpass mycket att det knappt är en kostnad att tala om. Jag brukar köpa tiles för de områden jag är intresserad av.

Det går att köpa lantmäteriets kartor i ViewRanger. Efter 1 januari i år sänkte de dessutom priserna såpass mycket att det knappt är en kostnad att tala om. Jag brukar köpa tiles för de områden jag är intresserad av.

Där ser man! Gick in och tittade och ser att sverige kartorna faktiskt verkar komma från Lantmäteriet. Går att ladda ner gratis ser det ut som men vill man ha en mer detaljerad karta får man köpa till tiles med lite credit, som du nämner. Verkar smidigt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips