Vid brist på is - sandfria cykelbanor?

Är det någon som har tips om lämpliga cykelbanor i Stockholmstrakten som inte sandas?

Nu har det varit lite mycket vatten på sjöarna en vecka och jag längtar ut. Eventuella tips kan även vara bra att ha till premiärturena i vår.

Bästa tipset är inte cykelbanor utan vägar. På vägarna ryker rullgrus och sand snabbt bort av trafiken, vilket inte sker på cykelbanor.

Landsvägscykling ska ske på landsvägar! ;)

(Varför inte ta cykeln på pendeln en bit utanför stan, Märsta är exempelvis en bra start- och slutpunkt.)

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2005-01-13 kl 13:49]

Jamen, om han nu vill köra inlines bör han väl tänka om precis som herrn På Taket säger!

Å andra sidan funkar mitt tips lika bra för inlines som för racer! ;)

(Kan det vara ett tips att kolla forumet innan man svarar? ) ;)

/ G

Än så länge duger M-biken. För mycket träd i vägen för tunna däck. Jag tänkte mig naturligtvis inlines ;-)
Jag skall testa lite småvägar de närmsta dagarna så får vi se.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Inlinesfrälsta

De allra ivrigaste inlinesessen håller till i det stora garaget under Älvsjömässan vid i övrigt otjänlig(t) väderlek/väglag.

Vid temperaturer kring 0-strecket och högtrycksväder går det ofta att åka mitt på dan på mindre trafikerade asfaltvägar i öppen terräng där vinden torkat upp ev fukt från nattens dagg eller isbeläggning. Fina sådana vägar finns t ex på Svartsjölandet. Cykelbanor är praktiskt taget alltid så grusiga under vinterhalvåret i Stockholmområdet att inlinesåkning är i stort sett onjutbar.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips