Vid brist på is - sandfria cykelbanor?

Är det någon som har tips om lämpliga cykelbanor i Stockholmstrakten som inte sandas?

Nu har det varit lite mycket vatten på sjöarna en vecka och jag längtar ut. Eventuella tips kan även vara bra att ha till premiärturena i vår.

Bästa tipset är inte cykelbanor utan vägar. På vägarna ryker rullgrus och sand snabbt bort av trafiken, vilket inte sker på cykelbanor.

Landsvägscykling ska ske på landsvägar! ;)

(Varför inte ta cykeln på pendeln en bit utanför stan, Märsta är exempelvis en bra start- och slutpunkt.)

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2005-01-13 kl 13:49]

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jamen, om han nu vill köra inlines bör han väl tänka om precis som herrn På Taket säger!

Å andra sidan funkar mitt tips lika bra för inlines som för racer! ;)

(Kan det vara ett tips att kolla forumet innan man svarar? ) ;)

/ G

Än så länge duger M-biken. För mycket träd i vägen för tunna däck. Jag tänkte mig naturligtvis inlines ;-)
Jag skall testa lite småvägar de närmsta dagarna så får vi se.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Inlinesfrälsta

De allra ivrigaste inlinesessen håller till i det stora garaget under Älvsjömässan vid i övrigt otjänlig(t) väderlek/väglag.

Vid temperaturer kring 0-strecket och högtrycksväder går det ofta att åka mitt på dan på mindre trafikerade asfaltvägar i öppen terräng där vinden torkat upp ev fukt från nattens dagg eller isbeläggning. Fina sådana vägar finns t ex på Svartsjölandet. Cykelbanor är praktiskt taget alltid så grusiga under vinterhalvåret i Stockholmområdet att inlinesåkning är i stort sett onjutbar.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.