Venedig - Gibraltar, någon som har lust att hänga på?

I sommar tänkte jag ta flyget ner till Venedig och fortsätta cykelturen jag avslutade där förra gången. Jag planerar 5 veckors semester runt augusti/september och hinner då förhoppningsvis rulla längst kusten ner till Gibraltar.

Någon som har lust att hänga på, eller bara slå följe en bit på vägen?

Givetvis är alla tips angående sträckan också välkommet!

/Matilda
matilda@canaandog.se

Missa för guds skull inte Andorra med omnejd, en härlig stigning och vackert.

http://www.utsidan.se/blogs/thegedd/pa-cykel-over-pyreneerna-och-ett_13574.htm

Venedig - Gibraltar tycker jag det mest intressanta var Spaniens inland, behagligt och lätt att tälta efter vägen.

Min färdväg: Venedig - Verona - Mantova - Parma - Genova - följde i strort sett kusten ner till Narbonne i Frankrike, vek av emot Carcassone och vidare till Andorra.

Korsade Spaniens inland ner till Almeria i sydöst - upp ibland vackra Sierra Nevada, ner till Malaga och vidare till Algeciras.

Därifrån färja över till Marocko, men det är en annan historia.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för tipsen!

Du verkar ha tagit precis samma väg som jag har tänkt cykla ända ner till Narbonne. Jag har inte tänkt så mycket på Andorra tidigare, men nu blev jag helt klart mer sugen på det, än att forsätta längst kusten som jag först planerat.

Det kan passa.

Ska vara i Kroatien i ca en vecka månadsskiftet juni-juli och träffa några kompisar. Sen ska jag till Rom innan jag vänder norrut igen och fortsätter mot Spanien. Passar det inte då så kommer du säkert ikapp mig någonstans i Frankrike där det också blir ett lite längre stopp.

Kul!

Ja, då skulle vi alltså kunna slå följe antingen från Italien till Frankrike, eller från Frankrike till Spaniens sydkust. Jag måste ju surt nog beta av hela sträckan inom mina fem semesterveckor.

Helst vill jag hitta en person att cykla tillsammans med hela vägen. Så att man kan dela utrustning, som tält, kök mm + någon att dela all rolig planering med! Men jag har absolut inget emot att cykla med fler personer bitar av sträckan.

Kanske ska tillägga att jag har små funderingar på att ta med min hund på resan. Inte alls bestämt än, men det kan vara bra att känna till för den som har lust att följa med.

Bilagor

• DSCN5536l.jpg
    DSCN5536l.jpg
    55.5 KB · Visningar: 478
Jösses!

Det där är ingen hund utan en batteridriven leksak sa en gubbe till min pappa när han köpt en långhårig Taxvalp, hehe.
Tja, hade man inte haft fru o barn hade man hakat på direkt, för att inte snacka om jobbet som tar alldeles för mycket fritid.

Hoppas du får en go tur, Stiffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips