Vem har hällt klister i mitt tält?

Hej! Brukar era tält också klistra ihop? Jag har ett Stetind 2 vars yttertält brukar vara ihopklistrat när man packar upp det. Man får dra isär plasten innan man kan få upp det.

Ska man talka det eller vadå?

(Precis tillbaka från en trevlig vandring vid ågelsjön och lite norrut)

Hej! Brukar era tält också klistra ihop? Jag har ett Stetind 2 vars yttertält brukar vara ihopklistrat när man packar upp det. Man får dra isär plasten innan man kan få upp det.

Ska man talka det eller vadå?

(Precis tillbaka från en trevlig vandring vid ågelsjön och lite norrut)

Jag har inte haft det problemet med mina tält. Brukar du rulla tältet när du packar ner det?

/Stellan

Almgren

Avstängd
Det tält jag växte upp med (sjuttiotalet) var så. fungerade jättbra under många år, men som sagt det klibbade. Så det är nog normalt för en del vävar

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips