Ved i One Mosse?

Jag har varit där, men det fanns i princip ingen ved alls, och det lilla som fanns var så genomsurt att det inte gick att använda. Jag splintade upp i tunna tunna bitar och inte ens då gick det att få riktig fart på det. :(
 
Jag har varit där, men det fanns i princip ingen ved alls, och det lilla som fanns var så genomsurt att det inte gick att använda. Jag splintade upp i tunna tunna bitar och inte ens då gick det att få riktig fart på det. :(

Ja sist jag var där tog jag med torr ved. all ved som fanns var helt genomblöt. Egen ved var en hit !!! / A
 
Oktober 2012 var det tomt.. Pratade med en boende i närheten. Han sa att det inte fylls på så ofta.. Vi köpte en säck av bonden inklusive parkeringstillstånd ! Tur var det ! Helt tomt i vedskjulet . Vill bara säga att det öste ner regn så torr ved var bra !!

Finns inget "Vedskjul" vid One Mosse, om dom då inte har byggt ett efter när jag var där sist vill säga. Var där i augusti 2012

Mvh troswe
 
Det var ett jävla tjat om ved ;-)
Mailade därför Västkuststiftelsen igår, de skulle försöka lägga dit mer ved sa de.
Vedförrådet ligger längs stigen 200 m sydväst om vindskyddet.
 
Mail från VKS.

Det var ett jävla tjat om ved ;-)
Mailade därför Västkuststiftelsen igår, de skulle försöka lägga dit mer ved sa de.
Vedförrådet ligger längs stigen 200 m sydväst om vindskyddet.

Det förklarar det hela, jag vandrar till vindskyddet från norr...

Enligt Västkuststiftelsen så ska det finnas ved:

Mail: 4 Januari 2012

"Hej! Vi fyllde på med ved vid One mosse och Svarttjärn strax förre jul. Det bör finnas ved kvar! Blåvättnera har vi inte hand om. Vänliga hälsningar Lars Strandberg"

Mvh troswe
 
Veden förvaras desutom under bar himmel vid deras vedfabrik/upplag vid Vallda Sandö.

Har varit i området nu men inte One Mosse, jag såg stiftelsefolk iaf tömma sopor och greja trots att det var lördag.

Om man ligger på dom så kanske dom inser att det är hög vedåtgång i området där, eller
så stjäls det om det är lätt åtkomligt...då kan ma kanske dra det för dom och
se till att lägger det på annat ställe som endast vandrar folk orkar ta ifrån
 
Veden förvaras desutom under bar himmel vid deras vedfabrik/upplag vid Vallda Sandö.

Har varit i området nu men inte One Mosse, jag såg stiftelsefolk iaf tömma sopor och greja trots att det var lördag.

Om man ligger på dom så kanske dom inser att det är hög vedåtgång i området där, eller
så stjäls det om det är lätt åtkomligt...då kan ma kanske dra det foto för ifolor.se för dom och
se till att lägger det på annat ställe som endast vandrar folk orkar ta ifrån

Värkligen en bra idee
 
Finns inget "Vedskjul" vid One Mosse, om dom då inte har byggt ett efter när jag var där sist vill säga. Var där i augusti 2012

Mvh troswe

Det finns ett vedskjul. Ligger dock en bit nedanför mossen söderut. Vi har inte haft problem med blöt ved de sista gångerna vi varit där (senast för ett halvår sedan, men har å andra sidan även haft med egen ved att komplettera med).
 
Veden förvaras desutom under bar himmel vid deras vedfabrik/upplag vid Vallda Sandö.
Just tillbaka efter en övernattning vid Svartjärn. Finns en del ved i vedskjulet men den är ordentlig fuktig. Lägg till alla minusgrader så blir det isved. Tog lite tid att få fart på elden och den brann kanske inte optimalt men värmde gott till slut iallafall.

Blöt ved eller inte, grym service att dom lägger ut ved till oss som tycker det är kul att härja omkring i skogen så vi har nåt att värma oss vid.

Hade -12 inatt. Kommer lite mera bilder på bloggen sen sen.

/Fredrik
http://cyberjunkies.wordpress.com/
 

Bilagor

  • Fire2.jpg
    Fire2.jpg
    66.8 KB · Visningar: 323
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Skogstoker Hur torka ved i skogen bäst? Allmänt om friluftsliv 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.