Veckotävlingen

Resultat omgång 46

pegason, 0 p



Ställning efter omgång 46

fiskarlennart, 128 p
pegason, 79,5 p
lausvik, 76 p
Ahvenet, 73 p
Trasselkludd, 50,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p


Ett kort bompass vid en tillfrysande göl innebar att pegason denna omgång gjorde ett mäktigt ryck i sammandraget och nu bara har Lennart framför sig i detsamma. För sådana är reglerna i vår tävling, att det i sann coubertinsk anda är viktigast att delta.
 
Detta kunde vara en fantastisk dag på sjön,'
men blykeps, snuva och hosta, hindrade mig från att åka iväg.
Så det fick bli Gölen och fiske från land.
Resultatet efter 1,5 - 2 timmars kastande är blekt....
Rapport 27/11 Söndag: 0 st, 0 hugg, 0 pet, 1 följare.
 
Resultat omgång 47

fiskarlennart, 25 p
lausvik, 0 p
pegason, 0 p


Ställning efter omgång 47

fiskarlennart, 131 p
pegason, 81 p
lausvik, 77,5 p
Ahvenet, 73 p
Trasselkludd, 50,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

25 poäng är ett resultat som skulle glädja många men Lennart "gnäller" över trögt fiske. Blev han tvungen att köpa mat till katterna den här veckan? Vann omgången gjorde han lika ohotad som han är i sammandraget. Snipjägarn´s trailer gick igenom besiktningen utan anmärkning men själv var han betydligt risigare. Själv hade jag en underbar stund vid Nothamn innan det började regna. Nollade gjorde vi båda men det är mycket fiske kvar innan det hela är avgjort.
 
Korta dagar, bekvämlighet och förpliktelser gjorde att jag inte fiskade något förra veckan.
Men jag behöver sill till julen så jag får ta mig i kragen.
Ett av de bästa skäl att ge sig ut jag hört på länge. Det blir stilpoäng! (Som inte räknas i tävlingen...) Sillen är en klart underskattad sportfisk!
 
Tillfälligt övergiven!
Ensam med 2st grabbar som är hårt curlade och inte hittar någonting själva (typ: var är mina byxor, vantar, mössa osv) och dessutom är de hungriga och vill ha mat hela tiden.....

En tillfällig lösning på curling problemet är att ge sig ut på sjön, i alla fall en dag i helgen!
Anmälan: Lördag/Söndag 3-4/12.
 
Tillfälligt övergiven!
Ensam med 2st grabbar som är hårt curlade och inte hittar någonting själva (typ: var är mina byxor, vantar, mössa osv) och dessutom är de hungriga och vill ha mat hela tiden.....

En tillfällig lösning på curling problemet är att ge sig ut på sjön, i alla fall en dag i helgen!
Anmälan: Lördag/Söndag 3-4/12.
KOLLA FARSAN! :ROFLMAO:
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.