Veckotävlingen

Prognosen förutspår både regn och blåst på flygare dagen men jag innehar både regnkläder och stövlar och hatten kan jag ju lämna hemma. Nu återstår det bara att ackumulera någorlunda motivation. Som jag har förstått det är metardagen en ren bonusdag i veckotävlingen och kräver ingen anmälan.
Återkommer i morgon med rapport, oavsett mete eller ej....
flote.jpg
 
Trassel har alldeles rätt. Idag infaller årets viktigaste helg - Metardagen - och den firas genom att de som nyttjar den till att just meta får en frisläng i vår tävling.
 
Anmälan: Fredag 27/5 och Lördag 28/5.
Regn, blåst och lågtryck, förutsättningarna kunde vara bättre.
Ska fiska med "Kvarnen", så när det regnar vankas grill, Guinness och whisky!
Men några timmar på sjön borde vi få......
 
Anmälde inget fiske på metardagen men det blev en liten intern klubbkamp eftersom Vallgravsmetet ställdes in sent p.g.a sjukdom. Fick ihop 11 mörtar och en id, Största mörten vägde 450g , en stadig bit som krävde håv. Blåste småsik så väldigt svårt att se nappen, Så inga poäng denna dag eftersom anmälan saknades
 
Anmälan: Fredag 27/5 och Lördag 28/5.
Regn, blåst och lågtryck, förutsättningarna kunde vara bättre.
Ska fiska med "Kvarnen", så när det regnar vankas grill, Guinness och whisky!
Men några timmar på sjön borde vi få......
Inget fiske har hittills hunnits med men en massa god öl har mågen bjudit på. Dagen förspilldes på en konstutställning. Smällar man får ta.
 
Anmälde inget fiske på metardagen men det blev en liten intern klubbkamp eftersom Vallgravsmetet ställdes in sent p.g.a sjukdom. Fick ihop 11 mörtar och en id, Största mörten vägde 450g , en stadig bit som krävde håv. Blåste småsik så väldigt svårt att se nappen, Så inga poäng denna dag eftersom anmälan saknades
Jag antecknar 31 poäng. Småsikarna får du inget för.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.