Veckotävlingen

Nappade bra med arter på Marstrandskulan och jag lade beslag på 1:a platsen med 6 arter. Flera fiskar fick friheten åter men lite fick bli kattmat. 7 vittlingar, 6 svart smörbult, 5 gråsej och 2 stensnultra. Dessutom fick jag en ny art för mig , en liten oxsimpa som med 2 vassa taggar på huvudet inte lämpar sig till kattmat samt en torsk på 925g som fick bli middag, Det blir 82p på den fisketuren.WP_001718.jpgWP_001719.jpg
 
Det blir bara fler och fler som kvalar in i "snipjägarna" och "soppslurparna"!
Ordförande ser ljust på framtiden, även om medelåldern på sistone har ökat.....

Tidig morgon, lite småkyligt med +4 grader, vindstilla och prognosen visade på mestadels uppehåll och svag vind....
De första två timmarna var så där fantastiska som en fisketur kan vara; krispigt väder och enbart små krusningar på vattnet, dock inget hugg.
Men skam den som njuter för mycket, för sen kom regnet. Först lite lätt duggregn, för att gradvis öka till ihållande regnskur med kylig vind.

Soppan lämnades medvetet hemma, men smörgåsarna och termosen med te, lämnades ofrivilligt kvar i köket.
Pipan blev blöt och sur, tobaken lika så. El-värmejackan (under flytoverallen) gav lite extra värme, men inte så mycket som jag hoppats på. Det nya batteriet funkade utmärkt (ja, nytt är ju nytt och det mesta funkar bra när det är nytt).

Fisket då, jo hade en 3-4 hugg, tappade 3st vid håvning, men fick upp 3st.
20211120_114618.jpg20211120_130458.jpg20211120_122437.jpg

Om man tittar noga på den tredje bilden, eller vänder på fisken, så ser man detta:
20211120_122445.jpg
Första gången jag fångat en fisk med ett gammalt fiskedrag i munnen!
Tycker det är riktigt illa att "fiskaren" använt lina utan tafs.

Rapport 20/11 Lördag: 3st.
 
Gjorde ett försök på sill. Ungefär ett år sedan förra gången.
Men med flugspö och för dåligt klädd.
Det blev ingen fisk men såg några sillar dras av andra.

0 poäng.
 
Visa bilaga 37673
Första gången jag fångat en fisk med ett gammalt fiskedrag i munnen!
Tycker det är riktigt illa att "fiskaren" använt lina utan tafs.

Rapport 20/11 Lördag: 3st.

Det har hänt mig flera gånger när jag var i yngre år och var ute o rodde drag efter abborre i sjön vid föräldrarnas stuga under -60 & -70-tal och då hade jag aldrig tafs. Jag har själv förlorat några drag på det sättet och ibland har jag fått gäddan också.
En gång fick jag upp en gädda med en gäddsax från den gångna vintern eller om bonden hade satt ut den på våren med det var det den magratse gäddan som jag har fått. Drygt 1 m lång men vägde inte 5 kg när jag kollade på min fiskevåg.
 
Anmälan 28/11 Söndag.
Har fullt upp med att skjutsa, lämna och hämta till tre innebandymatcher under söndagen,
men några kast, mellan matcherna (som är i närområdet) ska jag föröka få till i Gölen.
Dock är det is på halva Gölen och nätternas temperatur kan göra att mina planer "fryser inne".....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.