Veckotävlingen

Jag har ingen aning vad den heter. Den blev satt ut igjen i båthamnen.
Då simmade den runt der. Kanske men kan se den där i morgon.

då skal jag ut på grundet och kasta efter bleka!!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har ingen aning vad den heter. Den blev satt ut igjen i båthamnen.
Då simmade den runt der. Kanske men kan se den där i morgon.

då skal jag ut på grundet och kasta efter bleka!!

I den fiskelitteraturen som jag har så hittar jag bara en fisk som liknar din fisk och det är Sanktepersfisk. Det jag saknar på din fisk är dom långa spröten eller vad jag ska kalla det för som sitter på ryggfenan. Utbredningsområde är upp till dina trakter Det som står skrivet om Sanktepersfisk är att den har märke efter apostelns tumme och pekfinger på fiskens sidor, och det syns ju på den sidan som syns på fotot.
IMG_20210416_205301620_MP.jpg

IMG_20210416_205308103.jpg

Synd att du inte har foto på andra sidan. Om jag tolkat texten i boken rätt så ska den egentligen inte finnas uppe hos dig den här årstiden.
Rätta mig om jag har fel någon!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips