Veckotävlingen

Viktigt meddelande från TL

Det är fritt fram att anmäla deltagande och att fiska även idag men alla fångstrapporter som bär dagens datum kommer att granskas med viss skepsis.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Regnbågarna ville inte hugga under ett kortare fiskepass men den gamla Cardinal 54 fungerar fortfarande efter många års fiske WP_001624.jpg

Har hunnit med ett litet pass idag. Får se hur social jag måste vara under dagen eller om det blir lite mer fiske.
1 öring upp än så länge idag.

Bilagor

• 3B09AE62-2C00-4EE3-8DCE-03F5760F6DA4.jpeg
    3B09AE62-2C00-4EE3-8DCE-03F5760F6DA4.jpeg
    175.6 KB · Visningar: 107
Omgångens resultat 1 havsöring.
11 poäng.
Och den - omgångens enda fisk - räckte för en etappseger. Det känns extra rättvist när en havsöring vinner. Själv är jag alltid nöjd när jag lyckas lika väl som Lennart. Jag tror att fler var ute och fiskade (?) men utan vare sig anmälan eller resultatrapporter är det poänglöst.

Ställning efter omgång 13

fiskarlennart, 36,5 p
lausvik 16 p
Ahvenet 13,5 p
Norgefiskaren 10 p
pegason 8 p
fyad 3 p
Mille 2 p

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar