Veckotävlingen

7 abborrar och 3 mörtar blev dagens fångst = 30p pro-SL4pKlFH.jpeg

Fyller på med 7 mörtar och 2 idar från dagens metetävling i bassängen över Marieholmstunneln i Göteborg = 19p Totalt under veckan 49p Blev sammanlagt 37 fiskar på tävlingen och en andra plats både individuellt och i lag. Vi använde keepnet så de flesta fiskar simmar vidare utom några som blir kattmat.

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
Resultat omgång 13

fiskarlennart, 49 p
pegason, 36 p
Ahvenet, 0 p

Totalställning efter omgång 13

Ahvenet, 25 p
Norgefiskaren, 16,5 p
fiskarlennart. 16 p
pegason, 15 p
Lillgrabben, 13 p
lausvik, 10,5 p
Trasselkludd, 1,5 p

Anmäler lite kattmatfiske i ån idag.
Själv kanske jag ger mig ut i regnet en stund under eftermiddagen, iförd min diskret otrangea gundénsjacka... Som TL erinrar jag om att föranmälan inte är nödvändig för fiske under omgångens sista dag(ar) om man inte fiskat tidigare i veckan. Men det är alltid kul att höra vad folk har för planer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips