Veckotävlingen

Hann med ca 1 timmes fiske i ett av föreningens regnbågsvatten där fisk sattes ut dagen innan. Inget hugg men såg flera fiskar som vakade inom kasthåll men de var inte intresserade av att hugga så 0p denna dag
 
Anmäler mig för fiske lör- och söndag. I morgon stör ett försök efter kustöring tillsammans med mina två grabbar på programmet. Sedan har jag några nya gäddbeten som måste provas (och abborren lär väl ha kommit in nu). Så här långt ser allt lovande ut (och det värsa som kan hända är att jag får logga ytterligare två bompass...).
 
IMG_20220924_120042717.jpg


Helgens första bompass kan härmed inrapporteras. Det var, vilket jag hade på känn (visste) för tidigt att hitta havsöring vid Kapellskär men annars var det perfekt. Möjligen var den chili con cordero jag serverade till lunch mindre lyckad. Den smakade förvisso gudomligt (om jag får säga det själv) men dess kombination av smaklighet och mäktighet gjorde att såväl jag som grabbarna drabbades av massiv paltkoma varför det inte blev mycket till fiske sedan vi ätit. För att illustrera hur mätta och dästa vi var kan jag nämna att alla nobbade de äppelmunkar äldste grabben tagit med till eftermiddagsfikat. För min del kan jag säga att det är första gången jag tackat nej till en munk. Men det är smällar man får ta.
 
Tung och seg morgon, rullade ändå iväg vid 11-tiden. Strålande väder, svag vind och prognosen sa "någon enstaka regnskur".
Nu när jag väl är hemkommen, kan jag avslöja vad "enstaka regnskur" betyder: Hejdlöst skyfall i över en timme och dessutom blixtrar och rejäl åska.
Nåja, han med att kasta bort ett hårdbete, bli av med en jigg och även få några tusenbröder.

20220925_131547.jpg

Rapport 25/9 Söndag: 0st + 8st abborrar och en wobbler.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.