Veckotävlingen

Ja nu rasslade det in skapligt med poäng. 10 stensnultror , 10 vittlingar , 2 berggyltor , 1 bleka , 1 svart smörbult och 6 torskar som var små och fick återutsättas. = 90p .I tävlingen fick jag sista prisplats som 5:a av 11 deltagare.
 
Ja nu rasslade det in skapligt med poäng. 10 stensnultror , 10 vittlingar , 2 berggyltor , 1 bleka , 1 svart smörbult och 6 torskar som var små och fick återutsättas. = 90p .I tävlingen fick jag sista prisplats som 5:a av 11 deltagare.
Var inte ledsen över det, du kanske placerar dig bättre i vår lilla tävling...

För min del ser den här omgången rätt körd ut. Jag har jour i helgen (och det verkar bli rejält med regn och åska).
 
Anmälan 17/9 Lördag!
Fiskarlennart ser som vanligt ut att ha den bästa taktiken för den här tävlingen.
Men, ska prova en helt (för mig) ny strategi i morgon:
Hotlove, Kerman och jag, i samma båt (Hotloves båt), nätverka ännu fler skärmar, grilla korv och knäppa en bira, eller två......
 
2 havsöringar idag.
Båda lovliga. Ena så tung att ramen för nätet till håven lossnade.

13 poäng totalt.

Den stora fisken bjöd på en spännande kamp. Så fort den krokade på så rasslade löslinan ut i en väldig fart. Det tog tid att få in den mot land. Sedan blev det många förflyttningar för att hitta en lämplig plats att håva. Varje gång den kom inom räckhåll för att håvas så drog den ut igen.
Vid ett försök att håva så hamnade tafsen under en spricka i berget. Håvaren var alert och fick snabbt loss tafsen.

När vi väl lyckades vika in fisken i håven så gick håven i två delar för en limfog släppte på grund av vikten. Fisken tog sig ur nätet och kampen fortsatte. En i sällskapet som sett oss hålla på kom för att se hur det gick och hade också håv så vi kunde nå fisken till slut.
 
Ibland är själva fisket, fram till lunch, inte det viktigaste.
Det här var en sådan dag....
(Kerman 7gäddor+3abborrar, dessutom pb på abborre)
(Hotlove 2st abborrar)

Själv hade jag 0 pet, 0 hugg, 0 fisk och man undrade hur fn det är möjligt?
Tre gubbar i en båt, två får fisk och hugg, en varken får eller känner någonting, märkligt!

Men vi hittade ett trevligt ställe för lunch-grillning och även en liten brygga.
20220917_121817.jpg20220917_121843.jpg

Efter lunch lossnade det även för mig.
20220917_141926.jpg

Rapport 17/9: 3st (57, 55, 54) + 2st Abborrar (18, 20)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.