Veckotävlingen

En utomordentligt behaglig dag vid graven. Tre fina mörtar vilken en av dom var den största jag hittills fångat. En gädda vilket var den minsta jag har skådat och fångat. Draget den hoppade på var halva gäddans storlek.. Jakten på Sutare gick inget vidare trots alla förberedelser och riggen jag använde var ett sk lyfttackel vilket tar sin lilla tid att få rätt kalibrerat. Gäller att få flötet exakt inställt på rätt djup och ha krok och ett hagel vilande på botten. Nåväl, jag känner att jag gjort framsteg idag och på den känslan kan jag sova gott. I morgon blir det nytt försök med annan rigg.

Var ett mindre helvete att få plats med allt på cykeln.
IMG_20220729_165413249_HDR.jpg


En av de tre...
DSC03514.JPG
DSC03513.JPG


Nåväl.... Får som sagt va nöjd med det lilla... Behövde inte använda håven...
DSC03508.JPG

DSC03516.JPG
 
Snipjägar´n, med en skruv lös leder veckans omgång en (1) poäng före Lennart men Lennart kan fiska ett pass till. Och Trassel med tre gravade mörtar och en ... snipa är inte ofarlig. Själv kanske jag ger mig ut och metar i helgen.
 
Och själv tycker du förstås att det räcker med ditt gamla Simborgarmärke där du sitter vid vallgraven?:unsure:

Anders tänker befinna sig i älven men jag sitter tryckt på min stol vid graven... Tack för omtanken🤗.. Tror jag har kvar mitt gamla baddaren-märke, du vet hoppa från kanten i grunt vatten samt "koka kaffe" dvs prutta med munnen under vattenytan.... Förstår inte varför Anders tvunget måste befinna sig i älven när han lika gärna kan stå vid kanten med sitt långa spö och mask.😉
 
Anders tänker befinna sig i älven men jag sitter tryckt på min stol vid graven... Tack för omtanken🤗.. Tror jag har kvar mitt gamla baddaren-märke, du vet hoppa från kanten i grunt vatten samt "koka kaffe" dvs prutta med munnen under vattenytan.... Förstår inte varför Anders tvunget måste befinna sig i älven när han lika gärna kan stå vid kanten med sitt långa spö och mask.😉
Det handlar nog dels om känslan av att stå där med vattnet forsande runt stövelskaften men framförallt om att få rätt vinklar när man fiskar av de olika ståndplatserna på sträckan.
 
Det handlar nog dels om känslan av att stå där med vattnet forsande runt stövelskaften men framförallt om att få rätt vinklar när man fiskar av de olika ståndplatserna på sträckan.

Jo jag förstår det, vill bara kivas lite 😊... Sen är jag ju lite avundsjuk då jag så gärna önskar att själv få fiska i en älv, någon gång....
 
Ett någorlunda avkopplande 2 timmars sedvanligt flötmetespass utmynnade i 2 fångade abborrar. Båda fick "gå" tillbaka...
Resultat för veckan: 3 mörtar (en PB), 1 gädda (sanslöst liten) samt 2 abborrar... 36 poäng.
 
Trassel (!) leder omgången på sina 36 poäng. Snipjägar´n ligger honom tätt i hälarna med 35 pinnar. Ytterligare en poäng efter ligger Lennart men han har, till skillnad från Trassel och pegason, fortfarande möjlighet att öka sitt poängtal. Anders är ute i älven och fiskar men där blir det nog svårt att skrapa ihop tillräckliga poäng för att hota tättrion men det är ju en dag även i morgon (och han har, som bekant, en fjord till sitt förfogande...). Själv har jag ännu inte blött en krok den här veckan men kanske masar jag mig ut i morgon (och då har jag åtminstone några resultat att gå på). Kommer jag ut så lär jag som sämst placera mig jämsides med Mille och det är ju inte så illa.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.