Veckotävlingen

Liten rapport från dagens båtfiske på Mjörn i växlande väder. Jag fick en mindre gös på vertikaljigg som fick friheten åter samt 2 abborrar och en mört på vanligt pimpelspö = 34p. Mille missade tyvärr att kroka de hugg han hade men var nöjd ändå = 0p. Bäst fiskade sonen Stefan ( han har ju fiskat en hel del i Mjörn) han hade uppe 3 gösar på vertikaljigg . en på 50cm som hamnar i pannan och 2 mindre som simmar vidare och en skaplig gädda som tog tafsen. Dessutom fick han en matabborre på jigg.
 
Är absolut ingen morgonmänniska, men hotet om andra aktiviteter gjorde att jag ändå kom iväg strax innan 06.

Väl vid rampen så dök "murphys lag" upp och det med besked!
Däcktryckskontrollen började larma om lite luft.
Läsglasögonen tappade skruven till ena skalmen.
Bara +10 grader vid rampen och långbyxorna var inte med.
En geting tyckte jag var på fel ställe och nöp till mig på baksidan av låret.
Men det värsta var ändå att jag lämnat frontmotorn i stugan!

Hur som, båten är även utan frontmotor ändå inte riktigt "Old school", men det var den känslan som infann sig och den var inte angenäm. (Märkligt hur man kan bli så beroende av prylar....).

Fiskade några timmar med riktigt bra fiske, även om det mesta som kom upp var smått.

Längsta 32cm
20220728_084418.jpg

Rapport 28/7: 2st + 11st abborrar.
 
Har för 4 timmar sedan mäskat med majs på två potentiella platser. Snart dags att bege mig ner för att servera en blandning av hemmagjort ströbröd med majs och en grundmäsk innehållande bla kanel som små handkastade bomber. Ska feederfiska samt flötesmeta efter Sutare, är tanken. Skiter det sig får jag nöja mig med abborren och mört och går det riktigt åt pipsvängen så kommer jag rapportera bompass senare ikväll... Då säljer jag mina prylar och börjar samla på frimärken istället.... Känns som en högoddsare.....
 
På plats sedan 2 timmar.. Rena E4:an! Gummibåtar, paddelpråmar (eller vad de nu kallas) förbi flytande fotbollar och annat skit... Den senaste kvarten har det börjat nappa så jag stannar en stund innan omgruppering. Ja just det! Jag fiskar i nästan sedvanlig ordning i graven... Har mäskat och fjäskat så ska fan inte ge upp ännu...
 
På plats sedan 2 timmar.. Rena E4:an! Gummibåtar, paddelpråmar (eller vad de nu kallas) förbi flytande fotbollar och annat skit... Den senaste kvarten har det börjat nappa så jag stannar en stund innan omgruppering. Ja just det! Jag fiskar i nästan sedvanlig ordning i graven... Har mäskat och fjäskat så ska fan inte ge upp ännu...
Det är samma problem på några av mina meteställen så här års. Fullt med hjärndöda badisar med diverse leksaker.
 
Det är samma problem på några av mina meteställen så här års. Fullt med hjärndöda badisar med diverse leksaker.

Exakt! Men... Har fått min största mört någonsin, på flötmete. Sedan fick jag den minsta gäddan jag fångat någonsin på UL. Nu jagar jag abborren för min livs första treklöver.... Bilder kommer senare... Måste fiska vidare....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.