Veckotävlingen

Jag måste börja smyga hela vägen till vattnet. Både igår och idag har jag lyckats träffa på någon som önskat mig lycka till.
Då blir det ingen fisk.

Igår så lyckades jag lyfta upp en räka på land. Den kanske satte sig på spötoppen när den var i vattnet.

Idag gick det sämre ändå. Halkade till och återfick inte greppet så jag ramlade i omgångar ner för en liten klippa tills jag blev liggande på rygg uppochner som en sort skalbagge och hade lite problem att komma upp. Filtsulor är luriga grejer. Bra grepp eller absolut noll grepp.
 
Jag måste börja smyga hela vägen till vattnet. Både igår och idag har jag lyckats träffa på någon som önskat mig lycka till.
Då blir det ingen fisk.

Igår så lyckades jag lyfta upp en räka på land. Den kanske satte sig på spötoppen när den var i vattnet.

Idag gick det sämre ändå. Halkade till och återfick inte greppet så jag ramlade i omgångar ner för en liten klippa tills jag blev liggande på rygg uppochner som en sort skalbagge och hade lite problem att komma upp. Filtsulor är luriga grejer. Bra grepp eller absolut noll grepp.
Absolut noll poäng.
 
Eftersom vattnet i ån var nere i sommar-lågvatten ovanligt tidigt i år , innan alla vattenväxter gjort att det inte går att meta på många ställen har jag kunnat meta på ställen som det var många år sedan jag testade senast. Nappar hela tiden, gårdagens 1-timmars fiske gav 23 abborrar och 3 mörtar = 33p.
 
Anmälan: 4/5 Onsdag.
"Som en vanlig man" kör jag lite fiske från land....
(förövrigt så är dragkrok det mest underskattade tillbehöret på en bil)
 
TL överväger en smärre regeländring. Den skulle innebära att kravet på föranmälan slopa helt men att man om man vill tillgodoräkna sig ett resultat måste rapportera det före kl 06.00 dagen efter fisket.

Synpunkter?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.