Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vattentålig anteckningsbok?
- Trådstartare Hutt
- Start datum
Re: ööhh
Tack för tipsen. Jag borde kunnat räkna ut det där med dykaffärer själv. Tar en sväng till Aqua Divers och kolla vad dom har.
Hans
FJS90/91; sa:Glömde visst vart.. I vikken dykaffär som helst!!
Tack för tipsen. Jag borde kunnat räkna ut det där med dykaffärer själv. Tar en sväng till Aqua Divers och kolla vad dom har.
Hans
Military Shop har också ant.mtrl som funkar i regn.
Re: Re: ööhh
Det var lite på skoj det sista

Hutt; sa:FJS90/91; sa:Glömde visst vart.. I vikken dykaffär som helst!!
Hans
Det var lite på skoj det sista
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Budget-variant!
Vill du ha det billigt och inte har behov av snygghet, så kan jag tipsa om att locket till ett hederligt smörgåsmargarin (typ Flora, Bregott m.m.) går alldeles utmärkt att skriva på med blyerts och sedan suddas ut så som Patric beskriv med liknande dykskrivplattor. Kanske inte det mest hållbara (kan ju dock styvas upp med hårdare plastplatta i "ryggen") men definitivt det billigast, om man inte hittar något gratis alltså...
Ha det gott och lycka till!
/ Nicke
Vill du ha det billigt och inte har behov av snygghet, så kan jag tipsa om att locket till ett hederligt smörgåsmargarin (typ Flora, Bregott m.m.) går alldeles utmärkt att skriva på med blyerts och sedan suddas ut så som Patric beskriv med liknande dykskrivplattor. Kanske inte det mest hållbara (kan ju dock styvas upp med hårdare plastplatta i "ryggen") men definitivt det billigast, om man inte hittar något gratis alltså...
Ha det gott och lycka till!
/ Nicke
Re: Isskrapa
Har precis testat och det funkar fint. Bra format också.
Fast det är klart, skall man ha med sig många anteckningar så blir det många isskrapor.
Hans
Kratim; sa:Isskrapor i plast som man brukar ha till bilrutan funkar bra att skriva på med blyerts. Brukar gå att få tag på enfärgade i någon ljus färg. Antar att det är ungefär samma sak som skrivskivorna man har när man dyker.
Har precis testat och det funkar fint. Bra format också.
Fast det är klart, skall man ha med sig många anteckningar så blir det många isskrapor.
Hans
När jag gjorde lumpen hade vi "vaxpennor" (pennor med ett stift som är som vanliga vaxkritor ungefär) som vi skrev och ritade på bl.a. radarskärmar med, det tål vatten utan problem och går att gnugga bort med en vanlig tygtrasa. Kanske inget för att skriva noveller med, men för att rita/anteckna på inplastade sjökort är det ganska smidigt.
Inte direkt svar på frågan om anteckningsbok, dock ett alternativ.
Sen finns det ju olika typer av "papper" som inte är papper. Minns inte vilket mejeri det var som för ett par år sen gjorde reklam för att deras förpackningar var gjorda i nån slags kiselbaserat papper istället för folie, och jag konstaterade att det gick utmärkt att skriva med blyerts på. Borde alltså fungera att diska av gamla margarinpaket.
Inte direkt svar på frågan om anteckningsbok, dock ett alternativ.
Sen finns det ju olika typer av "papper" som inte är papper. Minns inte vilket mejeri det var som för ett par år sen gjorde reklam för att deras förpackningar var gjorda i nån slags kiselbaserat papper istället för folie, och jag konstaterade att det gick utmärkt att skriva med blyerts på. Borde alltså fungera att diska av gamla margarinpaket.
Re: Re: Isskrapa
Borra 4 hål i ovankant, stick sedan ner till din lokala klackbar och köp en näve nyckelringar i rätt storlek..
Hutt; sa:Har precis testat och det funkar fint. Bra format också.
Hans
Borra 4 hål i ovankant, stick sedan ner till din lokala klackbar och köp en näve nyckelringar i rätt storlek..
Ja jisses! Så hamnar då en fredlig paddlare i en militäraffär. Dom har vad jag söker. http://www.militaryshop.se/kart-ant-mtrl.html.carvingkimbo; sa:Military Shop har också ant.mtrl som funkar i regn.
Hans
Liknande trådar
- Svar
- 26
- Visningar
- 4 K
- Svar
- 13
- Visningar
- 2 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev