Vattenrygga?

Hej hej! =]

Ska på en alpenistkurs i franska alperna och det rekommenderas tydligen att vi bl.a. ska ha med en vattenrygga.

Har tittat på Platypus Liquidator och Camelback Lobo och vet inte riktigt vilken som är bäst. Såg igår att Lundhags även har kommit med en.

Är det någon här som har erfarenhet av vattenryggor och kanske kan rekommendera någon?

Som OT kan jag även nämna att jag måste köpa damasker... ska jag köpa billiga i bomull/polyester eller ska man satsa på lite dyrare vattentäta sådana?

Stadium rygga
Jag har en liten (12L?)stadiumryggsäck med deras vattensystem, ca 2L. Den fungerar mycket bra. Relativt stor öppning för vattenpåfyllning. Vattentätt blixtlås överst och möjlighet att komprimera. Jag har alltid med den när vi åker skidor och sonen har den vid fjällvandring. Jag har för mig att den kostade ca 550 kr med vattensystemet.
rekomenderas
mvh
ht

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Köp Camelbak!

Finns alldeles för många dåliga kopior som du vill undvika, speciellt om du hade tänkt använda den under flera år. Köper du Camelbak får du dessutom utmärkt service om du mot förmodan skulle behöva det.

/Johan ES

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips