Vattenfall efterlyses

Hej!

Jag efterlyser vackra och lite större vattenfall i fjällvärlden. Det ska vara häftigare än Silverfallet i Grövelsjön!

Varför? Jo, min medvandrare var föga imponerad av nämda lilla vattenfall då vi var där i höstas. Så nu när vi har börjat fundera på nästa tur vill jag planera in en titt på något som är lite vassare! (Så han blir tyst;))

Fallet i Unna Reiddavagge vet jag om, men finns det flera fina vattenfall? VAR??? Jag kan inte påminna mej något speciellt fast jag grunnat hela dagen...

Tacksam för tips!

Hälsn. BrittMarie

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
kvikkjokksfjällen

mellan njunjes o tarrekaise finns ett som är vackert och som låter tufft.
sen finns förstås inte långt där ifrån passeuksa -inget stort fall, men högt och vackert iom 'dörren'.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Re: kvikkjokksfjällen

Emmma; sa:
sen finns förstås inte långt där ifrån passeuksa -inget stort fall, men högt och vackert iom 'dörren'.

Hej Emma!

Passeuksa har jag hittat på kartan (har just nu bara tillgång till de småsnuttar lantmäteriet visar på sin hemsida)

Det "tuffa", är det i Njunjesjåkkå? Kan du ange lite noggrannare var det ligger?

Hälsn BM

Re: Re: kvikkjokksfjällen

swabr; sa:
Emmma; sa:

Hej Emma!

Passeuksa har jag hittat på kartan (har just nu bara tillgång till de småsnuttar lantmäteriet visar på sin hemsida)

Det "tuffa", är det i Njunjesjåkkå? Kan du ange lite noggrannare var det ligger?

Hälsn BM
Det är nog Akkamfallet som avses som det"tuffa". Ovan Akkamkårså finns också fint vattenfall.
Det vatten som rinner över Passeuska är "brudslöjor".

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.